Drágul a magyar sertéshús, de így is a fogyasztása mellett kampányolnak
Az elmúlt egy évtizedben jelentősen nőtt a sertéshús fogyasztása az országban.
Újabb kampányt indított a sertéshús fogyasztása mellett az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) – közölte az MTI-re hivatkozva az atv.hu.
Feldman Zsolt, a mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár közölte, hogy Magyarország 96%-ban önellátó sertéshúsból, fontos azonban, hogy a hazai vásárlók a magyar termékekből válasszanak.
Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke ugyanakkor arról beszélt, hogy a takarmány, az energiahordozók drágulása, valamint a bérek emelkedése miatt további, folyamatos emelkedés várható a sertéshús piacán.
Az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely kiemelte, hogy az elmúlt évtizedben évente 1-1 kilogrammal sikerült emelni a sertéshús fogyasztási arányát az országban, a 2013-as 24 kilogrammról 2022-re 33 kilóra.
Feldman hozzátette, hogy a hazai fogyasztókat leginkább azzal tudják segíteni a tudatos választásban, ha az áruházakban magyar zászlóval jelölik a hazai termelésből származó húsárut. A kiskereskedelemtől a tárca azt reméli, hogy minél több magyar sertéshúst kínálnak a vásárlóknak a jövőben is.