Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Német dízelmozdonyokat bérel egy svéd lízingcégtől a MÁV-Volán-csoport

Az első német Henschel dízelmozdony még ebben a hónapban megérkezik.

...svg content...Fotó: Unsplash / Illusztráció
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A MÁV-Volán-csoport egy svéd lízingcégtől bérel dízelmozdonyokat, az első német Henschel dízelmozdony még júliusban megérkezik, és az év végéig további 14 vontatójármű állhat forgalomba – közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján csütörtökön. A tájékoztatásból az is kiderül, miszerint a mozdonyok műszaki átalakítás és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárás után várhatóan az ősszel állnak forgalomba, elsősorban a nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonalokon.

A vasúttársaság a növekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán dolgozik. Tavaly ősz óta az Akiemtől bérelt Siemens EuroSprinter villamosmozdonyok után a német cég által gyártott használt járművekkel bővülhet a MÁV-Start és MÁV Rail Tours flottája – áll a közleményben. Egyúttal kiemelték azt is, hogy a vontatójárművek jó műszaki állapotban vannak. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Megbízhatóságuk jóval meghaladja a MÁV jelenlegi állományáét, kiemelkedő rendelkezésre állási mutatóval rendelkeznek – tették hozzá. A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a Dán Állami Vasúttársaság (DSB) használta távolsági InterCity-forgalomban, onnan kerültek a Nordic Re-Finance állományába. A svéd céggel a MÁV-Volán-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours Kft. köt szerződést – írja az MTI a közleményre hivatkozva.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy úgy tűnik, az olcsó bérlet és a drága sztrádamatrica, valamint az üzemanyagár megtette a hatását: idén júniusban 62%-kal több utazás történt a vasúton, mint egy évvel korábban. Ám ez azt is jelenti, hogy ugyanannak a rossz pályahálózatnak, ugyanannak a zömében agg, korszerűtlen járműparknak az idén nyáron több mint másfélszer annyi utast kell kiszolgálnia, mint tavaly. Holott már a tavalyi forgalommal sem bírt el a MÁV.