A legnagyobb divatmárkáknak is oroszlánrésze van az Amazonas kiirtásában
Olyan hatalmas globális divatmárkák, mint a Louis Vutton, Zara és a Nike jelentős szerepet játszhatnak abban, hogy Bolsonaro elnök vezetésével módszeresen irtják a „Föld tüdejét”.
Egy frissen nyilvánosságra hozott tanulmányban megvizsgálták a divatipar meglehetősen komplex globális ellátási láncát, és meglehetősen aggasztó eredményekre jutottak, amely az erdőirtáshoz való kapcsolatot illeti.
A legnagyobb divatmárkáknál ugyanis mind felmerült, hogy bizonyos fokig összeköttetésben állnak olyan cégekkel, amelyek aktívan részt vesznek az Amazonasi esőerdő szisztematikus irtásában – írja a The Guardian.
A hétfőn nyilvánosságra hozott tanulmány jelentős mennyiségű vámhatósági adat kielemzése után arra a megállapításra jutott, hogy többek között a Louis Vutton, a Prada, a H&M, a Zara, az Adidas, a Nike, a Coach, a New Blanace és a Fendi is kapcsolatban áll a bőriparral, amely felelős az Amazonas irtásáért.
Legalább 50 globális márka esetében állapították meg, hogy kapcsolatban állnak Brazília legnagyobb bőrtermék-exportőrével, a JBS-szel, amelyről már korábban is kiderült, hogy aktívan részt vett az Amazonas irtásában azért, hogy marhalegelőket alakítsanak ki a kiirtott terület helyén.
A JBS nemrégiben megígérte, hogy 2035-ig nullára csökkenti a saját ellátási láncában az erdőirtást, a környezetvédők szerint ezzel sokkal hamarabb kell felhagyni. A The Guardian szerint a tanulmány eredményei némileg meglepők, mivel pont ezen vállalatok közül többen is elhatárolódtak az erdőirtástól és fellépést ígértek ellene.
Az elmúlt évek során Brazília nagyon súlyos kritikákat kapott, amiért nem tesz semmit az erődirtás megállítása érdekében. Mint az kiderült az idők folyamán, az Amazonas elpusztítását elsősorban a marhatenyésztés és a bőripar táplálja, valamint az apadni nem látszó igények.
A divatipar pedig fontos szerepet játszik abban, hogy a marhatenyésztés és a bőripar folyamatos terjeszkedésre kényszerüljön. Egy közelmúltban bemutatott tanulmány például rávilágított, hogy a fogyasztói igények kielégítéséhez 2025-től már 430 millió tehenet kell évente levágni, és ez csak a pénztárcák, kézitáskák és cipők készítéséhez kell globálisan.