Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Digitális személyi asszisztenssel újít a K&H Bank

A Magyarországon még abszolút újnak ható megoldás a bank közlése szerint jelentősen megkönnyíti majd az ügyfelek életét, s egyfajta hidat képez a bank és az ügyfelek között.

...svg content...Fotó: Unsplash/Glenn Carstens-Peters
Smart

Takács Petra

Szerkesztő

Új digitális szolgáltatást vezet be a K&H Bank: Kate, a digitális személyes asszisztens hidat képez a mobilalkalmazás és a bank szervezeti egységei, illetve az ügyfelek között – jelentette be Guy Libot, a csoport vezérigazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

Guy Libot elmondta: a fejlesztés illeszkedik a vállalat digitális stratégiájába, amelynek legfontosabb része az adatvezérelt működés, az ügyfélélmény, a digitális platformok elsődlegessége. Belgiumban, Csehországban, Szlovákiában már bevezették az új szolgáltatást, most a magyar piacon és Bulgáriában jelenik meg. A digitális személyes asszisztens minden országban ugyanazt a nevet kapta. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

A bankolás jövője a mesterséges intelligencia és a humán intelligencia szimbiózisa – mondta Guy Libot, hozzátéve ugyanakkor, hogy több mint kétszáz fiók és kétezer munkatárs várja az ügyfeleket azokkal a témákkal, amelyeknél a személyes közreműködésre van szükség.

Innováció az ügyfelekért

Elmondta, hogy folytatják az innovációt, a digitalizációt a személyes ügyfélkiszolgálásért. Tájékoztatása szerint jelenleg a mobilapplikációban azonosított belépéssel érhető el az új szolgáltatás, amely segít például hangutasításra végrehajtani egy átutalást, meglévő partnernek.

Németh Balázs, a csoport innovációs vezetője rámutatott: az új digitális személyes asszisztens valódi, szakértő segítséget nyújt majd a pénzügyi kérdésekben, időt és energiát takarít meg az ügyfeleknek. Személyiséggel felruházott lesz, azaz megtanulja az egyes ügyfelek szokásait.

Eközben proaktívan működik, felhívja a figyelmet a túlköltésre, vagy nagyobb várható befizetésre. Közölte: a szolgáltatás már elindult, beépült a bank mobilalkalmazásába. Kate magyarul kommunikál, írásban, vagy hangalapú kommunikációval elérhető a lakossági ügyfeleknek. Jelenleg felismeri a leggyakrabban használt funkciókat, vagy elvezet a keresett helyre. A következő hónapokban a most elérhető mintegy 30 funkció továbbiakkal bővül majd.

Egyelőre csak a lakossági ügyfelek vehetik igénybe

A vállalati ügyfelekre még nem terjesztették ki a szolgáltatást, a jövőben vizsgálják ezt a lehetőséget. A csoport három éve indította Kate fejlesztését, a magyar piacon egy éve dolgoznak rajta – mondta az innovációs vezető. Kate-et már közel 110 ezer magyar ügyfél kipróbálta, mintegy 94 ezer kérdést intéztek hozzá, ezek harmadát szóban.

A K&H Bank országosan 3700 munkatársat foglalkoztat, országszerte 197 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten mintegy 1,5 millió ügyfélnek kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 2900 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül.

A cégcsoport 2300 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket. Idén az első fél évben a bank saját tőkéje 373 milliárd forint, mérlegfőösszege 5351 milliárd forint, az adózás utáni eredménye 9,7 milliárd forint volt.

(MTI)