Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Digitális megoldások helyett a hagyományos oktatáshoz térnek vissza a svédek

Az utóbbi időben túl nagy hangsúlyt kaptak a digitalizált oktatási anyagok, ami alsóbb osztályokban visszaesést eredményezett.

...svg content...Fotó: Pexels / Illusztráció
Európa

Szabó Kata

Szerkesztő

A svéd gyerekek is visszatértek az iskolába az új tanév kezdetére, egy részük pedig már tapasztalhatta is, hogy sok tanár nagyobb hangsúlyt kezdett fektetni a nyomtatott tankönyvek használatára, az olvasásra és a kézírásra, és sokkal kevesebb időt szentelt a táblagépeknek, az önálló online kutatásnak és a billentyűzetkészségnek.

A hagyományos tanítási órákhoz való visszatérés válasz a politikusok és szakértők azon aggodalmaira, hogy az ország erősen digitalizált oktatáshoz való hozzáállása, beleértve a táblagépek bevezetését az óvodákban, a gyermekek alapvető készségeinek hanyatlásához vezetett-e. Soron kívül Korlátozottan ugyan, de újraindult a vasúti közlekedés a Déli pályaudvaron

Lotta Edholm svéd oktatási miniszter, akit 11 hónappal ezelőtt neveztek ki az új jobbközép kormánykoalíció tagjává, az egyik legnagyobb kritikusa volt a technológia teljes körű iskolai bevezetésének.

„A svéd diákoknak több tankönyvre van szükségük. A fizikai könyvek fontosak a tanuláshoz”, mondta Edholm még márciusban.

A miniszter a múlt hónapban jelentette be, hogy a kormány vissza akarja vonni a Nemzeti Oktatási Hivatal azon döntését, amely szerint az óvodákban kötelezővé kell tenni a digitális eszközök használatát.

Most a kormány azt tervezi, hogy még tovább megy, és teljesen megszünteti a digitális tanulást a 6 év alatti gyermekek számára.

Bár a svéd diákok az európai átlag felett teljesítenek az olvasási készségek terén, a negyedikesek olvasási szintjét vizsgáló országos felmérés szerint 2016 és 2021 között a svéd gyerekek körében visszaesés tapasztalható.