Digitális LED-maszkkal emlékeztetnek mindenkit a 1.5 méteres távolság tartására
A koronavírus járvány következtében több millió ember ragadt otthon, köztük van olyan, aki a szabad idejét rendkívül kreatív módokon használja fel.
Így tett az Oculus termékdizájn-menedzsere, Chelsea Klukas is, aki eddig is híres volt arról, hogy időnként változatos ötletekkel áll elő. Eddig azonban csak a divat és a tech világának összeolvasztásával kísérletezett, most viszont megalkotta a koronavírus alatti egyik legkreatívabb eszközt, a távolságtartásra figyelmeztető LED-maszkot.
Azt követően, hogy a földgömb keleti felén, különösen Kínában és Dél-Koreában széleskörűen elterjedt az egészségügyi védőmaszkok használata, a nyugati világ is kezd felzárkózni hozzájuk. Ennek köszönhetően hatalmas a kereslet a maszkok iránt, és valamelyest igénye van egyes embereknek arra, hogy saját felszerelésük egy maguk személyére szabott, különleges darab legyen.
Klukas amellett, hogy az Oculusnál tevékenykedik, egy saját vállalkozást is üzemeltet Lumen Couture néven, amely több olyan terméket gyártott már, ami a közös nevezőt keresi a technológia és a divat között. Olyan termékekre kell itt gondolni, mint övek, vagy akár egész női ruhák, LED-fényekkel átvilágítva.
Ilyen tekintetben nem kellett sok tervezés ahhoz, hogy ezt a módszert az egészségügyi védőmaszkokra is alkalmazza.
A kétrétegű pamutmaszk belsejében egy vízlepergető, papír vékonyságú rugalmas LED panelt helyezett el, ami elég világos ahhoz, hogy átvilágítsa a rajta lévő réteget. 512 pixeles felbontásával pedig kiválóan képes arra, hogy üzeneteket, vagy esetleg képeket lehessen rá kivetíteni.
A LED-panel akkumulátora akár négy órán keresztül is működőképes, bár nagyban befolyásolja a tartósságát a kivetített mintázat komplexitása. Klukas ugyanakkor megjegyzi, hogy nem érdemes ilyen sokáig viselni ezt a maszkot, mivel értelemszerűen nehezebb az átlagosnál, és hosszabb távon már a levegővétel is problémásabb lehet.