Diana hercegnő valószínűleg még ma is élhetne, ha be lett volna kötve
Legalábbis ezt állítja egy rendőr, aki maga is részt vett a tragédia hivatalos vizsgálatában.
David Douglas, a Metropolitan Police egykori főtisztje is közreműködött annak a jelentésnek a kidolgozásában, amely az 1997-es párizsi balesetet, illetve annak részletes körülményeit vizsgálja – írta meg a Newsweek.
Augusztus 31-én lesz 25 éve, hogy Diana hercegnő és partnere, Dodi Al Fayed, valamint a limuzinjukat vezető sofőr és biztonsági főnök, Henri Paul is életét vesztette az Alma hídnál történt ütközésben. Mint később kiderült, a sofőr ittas volt, Diana pedig nem kötötte be magát, ezek pedig óriási jelentőséggel bírnak a tragédiát illetően.
Douglas augusztus 19-én a Good Morning Britainnek nyilatkozva elmondta: „Ha megnézzük a legtöbb incidenst és balesetet, azt látjuk, hogy az események láncolata van. És ha bármelyik eseménylánc másképp alakult volna, talán nem vezetett volna a balesethez.”
Douglas a sofőr kapcsán is nyilatkozott: „Igen, Henri Paul alkoholt fogyasztott. Viszont biztosan nem volt részeg, ezt soha nem is mondtuk. De mindannyian tudjuk, hogy ha valaki alkoholt fogyaszt, az rontja a vezetési képességét”.
A jelentés egyébként megcáfolta azt az összeesküvés-elméletet, amely Dodi Al Fayed édesapjától indult ki, miszerint a hercegnő és fia merénylet áldozata lett, amit egyenesen a Fülöp herceg rendelt el, mivel a királyi család „nem tudta elfogadni, hogy egy egyiptomi muszlim Anglia leendő királynőjének mostohaapja lehet”.
A hivatalos vizsgálat azt azonban megállapította, hogy a járművet követő lesifotósok is hozzájárulhattak a balesethez, mindezen tények együttes fennállása miatt pedig gondatlanságból elkövetett emberölésnek minősítették a tragédiát.
Az esküdtszék még 2008-ban a Királyi Bíróságon kijelentette: „A balesetet a Mercedes sebességének és vezetési módjának, az őt követő járművek sebességének és vezetési módjának, valamint a Mercedes vezetőjének alkohol általi károsodásának a következményei okozták.”