Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Dél-koreai légi-katasztrófa: szakértők vitatják a madárrajjal való ütközés jelentőségét

Szakértők szólaltak meg az ügyben.

...svg content...Fotó: MTI/EPA/Han Mjungku
Ázsia

Takács Petra

Szerkesztő

Továbbra is masszív bizonytalanság övezi a dél-koreai légi közlekedés történetének egyik legsúlyosabb repülőgép-balesetét, s egyre többen kérdőjelezik meg, hogy a madárraj valóban jelentős szerepet játszott-e a Jeju Air járatának tragédiájában.

A hatóságok tájékoztatása szerint rövid időn belül figyelmeztették a pilótákat a toronyból egy madárrajra, mire a pilóták vészjelzést adtak le, majd megpróbáltak a kifutópálya ellenkező irányából leszállni. A gép azonban futómű nélkül csúszott végig a kifutón, majd lángba borulva egy betonfalnak ütközött. Soron kívül Két gyermek maradt félárván az üllői tragikus tűzijáték-baleset után

„Jelenleg sokkal több a kérdés, mint a válasz. Miért volt ilyen gyors a repülő, miért nem használták a fékszárnyakat, és miért hiányzott a futómű?”

– tette fel a kérdést Gregory Alegi repülési szakértő, az olasz légierő akadémiájának egykori oktatója.

Christian Beckert repülésbiztonsági szakértő és Lufthansa-pilóta úgy véli, a balesetről készült felvételek arra utalnak, hogy a fékrendszer nagy része nem működött, ez okozta a legnagyobb problémát és a túl gyors földet érést:

„Nagyon ritka, hogy nem engedjük le a futóművet, hiszen több önálló rendszer is létezik arra, hogy szükség esetén kioldjuk”

Hozzátette, egy madárrajjal való ütközés a felhúzott futóművet valószínűleg nem tette volna használhatatlanná, ha pedig már le volt engedve, akkor nehéz lett volna újra behúzni. Geoffrey Dell ausztrál repülésbiztonsági szakértő szerint ha a hajtómű tényleg madarakat szívott volna be, az nem állt volna le azonnal, vagyis lett volna elegendő ideje a pilótáknak a megfelelő manőverekre. Hozzátette:

„Lehetséges, hogy volt madárrajjal való ütközés, de túl súlyosak a következmények ahhoz, hogy ez legyen a kizárólagos oka”

Marco Chan, a Buckinghamshire New University légiközlekedési műveletekkel foglalkozó vezető oktatója és korábbi pilóta pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az ellenkező irányból végrehajtott leszállási kísérlet további kérdéseket vet fel.

„Nagyon későn döntöttek a másik oldalról történő leszállásról, ami szintén növelte a pilótákra nehezedő nyomást” – mondta, megjegyezve, hogy még mindig számos részlet tisztázatlan a 179 ember életét követelő tragédia kapcsán.