Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Dél-koreai légi-katasztrófa: váratlan információ látott napvilágot

A lezuhant dél-koreai gép adatrögzítőjéből hiányzik egy kulcsfontosságú alkatrész, mely tovább nehezíti a nyomozást.

...svg content...Fotó: Tűzoltók a roncs közelében 2024. december 30-án, egy nappal azután, hogy a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülőterén. A tragédiát a személyzet két tagja élte csak túl. MTI/EPA/YNA
Ázsia
Author image

Hujber Dávid

Szerkesztő

Több mint 68 ezer járatfoglalást mondtak le a dél-koreai légi-katasztrófa után, mely sok ember életébe került. Mindössze ketten élték túl a kényszerleszállást, aminek végén falnak rohant a gép, ami tele volt utasokkal. A másodperc tört része alatt halhatott meg 179 ember, akik közül többen kirepültek a roncsokból.

A gyászoló és kimerült hozzátartozók a helyszínen támogatták egymást, mindenkit ledöbbentett, ami történt. A háttérben már zajlanak a nyomozások, a különböző vizsgálatok, hogy kiderüljön, mi is zajlott le a kritikus másodpercekben. Soron kívül Két gyermek maradt félárván az üllői tragikus tűzijáték-baleset után

A hatóságok legfrissebb közleménye szerint egy olyan eszköz, amely fényt deríthetne Dél-Korea leghalálosabb repülőgép-szerencsétlenségére, egyszerűen hiányzik. Egy kritikus alkatrész tűnt el, ami késleltetheti a baleset okának kivizsgálását.

Madarak okozhatták a katasztrófát

A repülési adatrögzítő (FDR), ami többek között a gép olyan paramétereit követi nyomon, mint a magasság és a sebesség, egyúttal egyike annak a két feketedoboznak, melyet a koreai nyomozók a vasárnap reggel a Muan nemzetközi repülőtéren felrobbant Jeju Air repülőjének roncsai között találtak.

Ugyanakkor hiányzott az adattároló egységet az energiatároló egységgel összekötő csatlakozó. Egy szakértő jelenleg is folyamatosan keresi annak a módját, hogyan lehetne visszaállítani az adatokat. A tájékoztatás szerint a minisztérium a lehető leghamarabb próbálja megoldani a kérdést, anélkül hogy tisztázták volna, mennyi időt vehet igénybe mindez.

Továbbra is azt feltételezik, hogy egy madárraj idézhette elő a balesetet. Az irányítótorony két perccel azelőtt adott ki figyelmeztetést erről, hogy a pilóta vészjelzést adott le, majd röviddel ezután falnak csapódtak.

A Bangkok Post azt írja, a koreai hatóságok két olyan tisztviselőt hallgattak ki, akik az irányítótoronyban dolgoztak a légi-katasztrófa idején. Azt is vizsgálják, miért nem működtek a futóművek, amikor a gép megközelítette a kifutópályát, és hogy a lokalizátor, mely a repülőgépek leszállását irányító műszere, egyáltalán összefüggésben van-e a szerencsétlenséggel.