Dél-koreai légi-katasztrófa: váratlan információ látott napvilágot
A lezuhant dél-koreai gép adatrögzítőjéből hiányzik egy kulcsfontosságú alkatrész, mely tovább nehezíti a nyomozást.
Több mint 68 ezer járatfoglalást mondtak le a dél-koreai légi-katasztrófa után, mely sok ember életébe került. Mindössze ketten élték túl a kényszerleszállást, aminek végén falnak rohant a gép, ami tele volt utasokkal. A másodperc tört része alatt halhatott meg 179 ember, akik közül többen kirepültek a roncsokból.
A gyászoló és kimerült hozzátartozók a helyszínen támogatták egymást, mindenkit ledöbbentett, ami történt. A háttérben már zajlanak a nyomozások, a különböző vizsgálatok, hogy kiderüljön, mi is zajlott le a kritikus másodpercekben.
A hatóságok legfrissebb közleménye szerint egy olyan eszköz, amely fényt deríthetne Dél-Korea leghalálosabb repülőgép-szerencsétlenségére, egyszerűen hiányzik. Egy kritikus alkatrész tűnt el, ami késleltetheti a baleset okának kivizsgálását.
Madarak okozhatták a katasztrófát
A repülési adatrögzítő (FDR), ami többek között a gép olyan paramétereit követi nyomon, mint a magasság és a sebesség, egyúttal egyike annak a két feketedoboznak, melyet a koreai nyomozók a vasárnap reggel a Muan nemzetközi repülőtéren felrobbant Jeju Air repülőjének roncsai között találtak.
Ugyanakkor hiányzott az adattároló egységet az energiatároló egységgel összekötő csatlakozó. Egy szakértő jelenleg is folyamatosan keresi annak a módját, hogyan lehetne visszaállítani az adatokat. A tájékoztatás szerint a minisztérium a lehető leghamarabb próbálja megoldani a kérdést, anélkül hogy tisztázták volna, mennyi időt vehet igénybe mindez.
Továbbra is azt feltételezik, hogy egy madárraj idézhette elő a balesetet. Az irányítótorony két perccel azelőtt adott ki figyelmeztetést erről, hogy a pilóta vészjelzést adott le, majd röviddel ezután falnak csapódtak.
A Bangkok Post azt írja, a koreai hatóságok két olyan tisztviselőt hallgattak ki, akik az irányítótoronyban dolgoztak a légi-katasztrófa idején. Azt is vizsgálják, miért nem működtek a futóművek, amikor a gép megközelítette a kifutópályát, és hogy a lokalizátor, mely a repülőgépek leszállását irányító műszere, egyáltalán összefüggésben van-e a szerencsétlenséggel.