Újabb bizonyítékok kerültek elő a dél-koreai légi-katasztrófát követően
Egyre több részlet lát napvilágot a 178 halálos áldozatot követelt dél-koreai légi-katasztrófát követően.
Számos alkalommal számoltunk be az elmúlt hetekben a dél-koreai légi-katasztrófáról, mely összesen 178 ember életébe került. Az utasszállító futómű nélkül landolt a repülőtéren, majd egy betonfalnak ütközött, melynek következtében szinte mindenki életét vesztette a járaton, köztük fiatalokkal, családokkal.
A nyomozók most azt állítják, hogy a Jeju Air gépének mindkét hajtőművében tollakat és vérfoltokat találtak, amik egy vándorkacsa-fajtától származnak. A faj általában nagy rajokban repül, így minden bizonnyal elsődlegesen ez vezethetett a tragédiához. Azt nehéz megmondani, hány madár csapódott neki a gépnek a végzetes másodpercek előtt.
Az előzetes vizsgálati jelentést hétfőn tették közzé, de a vizsgálatok továbbra sem zárultak le. A balesetben érintett Boeing 737-800-as hajtóművét elemeire szedik szét a szakértők, hogy a lehető legpontosabb válaszokat kapják meg a kérdéseikre. Ezzel együtt a betonszerkezetet is tovább vizsgálják, aminek nekiment a gép – írja a BBC.
A betonfal navigációs funkciót látott el
December 29-én szállt fel az utasszállító Bangkokból, majd Dél-Korea felé vette az irányt. Sokan a karácsonyi szünetükről tértek volna haza, amikor bekövetkezett a szerencsétlenség. Az irányítótorony azt tanácsolta a gép személyzetének, legyenek óvatosak, mert madártevékenység tapasztalható a közelben. 2 perccel később a pilóta madárral való ütközésről számolt be, majd vészjelzést adott le.
Ezt követően a pilóta engedélyt kért az ellenkező irányból történő leszállásra, majd a futómű kiengedése nélkül megközelítette a kifutópályát, amin túlfutottak és felrobbantak a betonszerkezettel való ütközés miatt. Érdekesség, hogy a katasztrófát megelőző négy percben leálltak a pilótafülkében kialakított hangrögzítők.
Kiderült, hogy a betonszerkezet a repülőgépek leszállását segítő navigációs rendszert, az úgynevezett lokalizátort tartalmazza. A dél-koreai közlekedési minisztérium szerint más országokban is megtalálható ez a rendszer, de ettől függetlenül hét repülőtéren kicserélik a navigációhoz használt betonkorlátokat, és átalakítják a területet. Az előzetes jelentést már benyújtották az ENSZ légügyi ügynökségének, illetve az Egyesült Államok, Franciaország és Thaiföld hatóságainak.