Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dél-Korea megszünteti a kifutópályák mellett található betonfalakat a halálos balesetet követően

Eltávolítják a betonfalakat több repülőtérről is.

...svg content...Fotó: MTI/AP/Ahn Jung Dzsun
Ázsia

Takács Petra

Szerkesztő

Dél-Korea kilenc repülőterén tervezi a kifutópályák mellett található navigációs rendszerek betonszerkezeteinek eltávolítását, válaszul a decemberben történt repülőgép-szerencsétlenségre, mely 179 ember életét követelte.

A tragédia, mely az ország történetének egyik legsúlyosabb repülőgépes balesete volt, arra ösztönözte a hatóságokat, hogy átfogó felülvizsgálatot végezzenek az összes dél-koreai repülőtéren: az eredmények alapján hét repülőtéren a kifutópályák biztonsági területeit is átalakítják.

Mint ismert, a baleset tavaly karácsony után történt, amikor egy Jeju Air járat kényszerleszállást hajtott végre a Muan repülőtéren. A Boeing B737-800 típusú repülőgép a kifutópálya végén található betonkorlátnak ütközött, majd lángba borult.

A tragédiát mindössze két utaskísérő élte túl, a gép 179 utasa életét vesztette. A baleset pontos oka egyelőre nem ismert, ám a szakértők szerint a betonfalak jelenléte jelentősen növelte az áldozatok számát.

A tragédia nyomán a közlekedési minisztérium bejelentette, hogy a veszélyes betonfalakat könnyebb, törhető szerkezetekre cserélik, vagy föld alá helyezik őket. A Muan repülőtéren például teljes mértékben eltávolítják a meglévő betonkorlátokat, s biztonságosabb alternatívákat építenek helyettük.

A BBC jelentése szeritn a vizsgálatok kimutatták, hogy a kifutópályák biztonsági területei több repülőtéren is rövidebbek voltak az ajánlott 240 méternél: a Muan repülőtéren például ez a terület mindössze 200 métert tett ki.

A biztonsági terület célja, hogy csökkentse a repülőgépek károsodásának mértékét, amennyiben azok letérnek a kifutópályáról. A feketedoboz elemzése során fény derült arra, hogy a repülési adatok, valamint a pilótafülke hangrögzítése négy perccel a baleset előtt leállt.