Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Sorsdöntő bizonyítékokat találhattak a lezuhant dél-koreai utasszállító hajtóműjében

Sorsdöntő bizonyítékokat találhattak a lezuhant dél-koreai utasszállító hajtóműjében

Sorsdöntő bizonyítékokat találhattak a lezuhant dél-koreai utasszállító hajtóműjében
Fotó: Tűzoltók a roncs előtt 2024. december 31-én, két nappal azután, hogy a Jeju Air dél-koreai légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépe 181 emberrel a fedélzetén leszállás közben letért a kifutópályáról és egy kerítésfalnak ütközött a dél-koreai Muan nemzetközi repülőterén. A tragédiát a személyzet két tagja élte csak túl. MTI/EPA/YNA

Újabb részletek láttak napvilágot a lezuhant dél-koreai utasszállító körüli nyomozása kapcsán, ami segíthet megérteni, mi is történt.

A Jeju Air gépén 179 ember vesztette életét, amikor kényszerleszállás közben betonfalnak csapódott. Szinte mindenki meghalt a fedélzeten, miközben a gép szabályosan az elemeire hullott szét, gyakorlatilag semmi nem maradt belőle. Még az is csoda, hogy egyáltalán volt két túlélője a légi-katasztrófának, ami fényes nappal történt.

A cikk a videó után folytatódik

A nyomozók madártollat és vért találtak a gép mindkét hajtóművében, amiről a Reuters hírügynökség számolt be. A repülő Bangkokból tartott Dél-Koreába a karácsonyi ünnepeket követően, amikor kényszerleszállást kellett végrehajtaniuk a pilótáknak. Futómű nélkül, hason landolt a Boeing, mely továbbcsúszott a kifutópályán. Csak a gép leghátsó részén helyet foglalt két személyzeti tag élte túl a becsapódást.

Körülbelül négy perccel a légi-katasztrófa előtt az egyik pilóta arról jelentett, hogy nekik csapódhatott egy madár. Ekkor veszélyhelyzet állt elő, majd megtörtént a lehető legrosszabb forgatókönyv, mely 179 ember életébe került. A dél-koreai közlekedési minisztérium egyelőre nem kommentálta a híreket, miszerint mindkét hajtóműben tollat és vért találtak.

A vizsgálatokat nehezíti, hogy négy perccel a baleset előtt a feketedobozok valamilyen oknál fogva leálltak, nem rögzítették tovább az adatokat és a pilótafülkében lévő beszélgetéseket. Sim Jai-dong, a közlekedési minisztérium egykori balesetvizsgálója ennek kapcsán azt mondta, a hiányzó adatok meglepőek, és egyúttal arra utalt, hogy a teljes áramellátás, beleértve a tartalékot is, megszakadhatott, ami igen ritka.