Kiderült, mi állhat a háttérben, ha késik a csomag vagy meg sem érkezik
A Sameday futárszolgálat üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel is küzd, a szezonra nem jellemző csomagdömping túlzott terhelést jelent.
A Sameday csomagküldő szolgálat működése az utóbbi hetekben drámaian romlott: a Facebookon létrehozott „Sameday károsultak csoportja” tagjai például arról számolnak be, hogy a megrendeléseik több, sokszor legalább három hete késnek, az ügyfélszolgálat pedig se e-mailben, se telefonon nem reagál. Emellett van, aki kap egy értesítést, hogy kihozzák a csomagját, de az mégsem jön ki, a futár pedig elérhetetlen.
Továbbá olyan is akad, akinek azt jelzi a rendszer, hogy kiszállították a megrendelését, de nem kapott semmit, míg mások a megrendelttől teljesen eltérő csomagot kaptak. A csoport tagjai a tapasztalatok megosztása mellett keresik a megoldásokat is, felmerült, hogy felkeresik a Sameday központi raktárát, hogy személyesen hozzák el a csomagjukat, emellett az is, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulnak vagy a rendőrségen tesznek csoportos feljelentést – szemlézte az Economx a Telex cikkét.
A lap megkeresésére a csomagküldő szolgálat elismerte a kiszállítási nehézséget, de mint írta, ez átmeneti. Magyarázatként hozzáfűzte: ideiglenesen üzemeltetési és ügyfélszolgálati nehézségekkel néznek szembe az őszi, a szezonra nem jellemző kedvezmények által okozott csomagdömping és a korábbi akvizíciók miatt jelenleg is zajló konszolidációs folyamatok miatt. A problémák megoldása érdekében a cég több intézkedést is tervez.
Egyebek mellett az is felmerült, hogy hosszabb munkanapok lesznek, extra műszakokat vezetnek be és az ügyfélszolgálatot is megerősítik. A cikkben megjegyzik: a Sameday már több éve működik Magyarországon, eddig jelentős veszteségeket könyvelt el, amelyeket a terjeszkedési tervei és a legutóbbi felvásárlások is súlyosbítottak. De nemcsak a romániai cég, hanem más csomagküldő szolgálatok, mint a Packeta is hasonló problémákkal küzdenek.
Gondjaik a megnövekedett rendelésforgalomból és a raktározási nehézségekből adódnak – magyarázzák. Míg ebben a cikkben arra is kitértünk, hogy a kézbesítési piacon tapasztalható krónikus munkaerőhiány a karácsonyi ajándékokra is hatással lehet. Az ünnepek előtt, novemberben jellemzően felpörög az online vásárlások száma, ám amiatt, hogy kevés a dolgozó, a kézbesítések során eddig nem látott fennakadások jöhetnek.