A megszaporodott csalások között itt a legújabb: a csalók az MVM gáz- és áramszolgáltató nevével visszaélve, elmaradott számlákra hivatkozva próbálnak kicsalni pénzt a gyanútlan áldozatokból.
Az MVM honlapján is figyelmeztet a bűnözőkre, azt kérik, mindenki legyen elővigyázatos. Azt írják:
„Figyelmesen olvassa el a kapott e-mailt, és ha az abban szereplő adatok nem pontosak, vagy a levél helyesírási hibákat tartalmaz, illetve ha magyartalan, online programmal fordított (pl. ékezet nélküli) mondatokat talál benne, ne adja meg személyes vagy banki adatait! Ha olyan hivatkozást talál a levélben, amelynek a nevében nem a megszokott cím szerepel, ne is kattintson rá!
Fontos megjegyezni, hogy bizalmas adatokat (pl. jelszavakat, személyes adatokat, banki azonosítót) nem kérünk e-mailben”.
Az ilyen jellegű üzenetek esetében érdemes ellenőrizni, hogy a megszokott időszakban érkezett-e a számlaértesítés, illetve, hogy a számla összege megfelel-e a fogyasztásnak. Mindig tüzetesen át kell nézni a személyes adatokat tartalmazó részt, például, hogy valóban a mi nevünkre, felhasználási helyünkre lett-e kiállítva a számla.
A gázszámla és villanyszámla esetén is az MVM Next online ügyfélszolgálat a feladó e-mailben megjelenített neve, de sajnos ezt a csalók is utánozhatják, ezért ellenőrizni kell a cím mögötti valódi e-mail címet, (amely egyes levelezőrendszerekben a kurzor odaillesztésére jelenik meg), azaz az vagy a , mert ennek nehezebb a meghamisítása.
A szolgáltató továbbá felhívja a figyelmet arra is, hogy az ugyfelszolgalat@online.nkm.energy és noreply@nkm.energy 2021. január 1-jétől már nincs használatban, ezért ha ezekről a címekről érkezik látszólagos számlaértesítője, az minden bizonnyal adathalász-kísérlet.