Csaknem százezer sofőr hiányzik a német fuvarozási ágazatból, muszáj lesz megoldást találni
A német B-kategória jogosultságainak kiterjesztésével oldaná meg a BGL.
Professzor Dirk Engelhardt, a Német Közúti Fuvarozás, Logisztika és Hulladékkezelés Szövetségi Szövetségének (BGL) szóvivőjének véleménye szerint a jelenlegi helyzet lassan már tarthatatlanná válik.
A szakember úgy véli, hogy minél hamarabb lépni kell, ugyanis jelenleg 80-100 ezer sofőr hiányzik a német árufuvarozásból, ha pedig a jelenlegi trend tovább folytatódik, úgy akár már egy évtizeden belül a 230 ezres határt is elérheti a már most is kritikusan magas szám.
„Szállítmányozási cégeinktől kapunk visszajelzést arról, hogy vissza kell utasítaniuk a megrendeléseket, nem vesznek részt már a pályázatokon, eladják vagy leparkolják járműveiket, mert nincs sofőrjük” – mondta Engelhardt.
A professzor kihangsúlyozta, hogy legfőbb problémákat a nem megfelelő fizetések és a rossz munkakörülmények, valamint a stressz és a család hátrahagyása okozza. Részmegoldást hozhatna azonban, ha megkönnyítenék a török munkavállalók alkalmazásának lehetőségét – írta meg a trans.info.
Tovább enyhítené a krízist, ha a személyautóra megszerzett vezetői engedély jogosultságait kiterjesztenék: „ha valaki személygépkocsi-vezetői engedélyt szerez, 7,5, sőt 10 vagy 12 tonnás teherautókat is vezethet – a korábbi 3. osztályú jogosítványhoz hasonlóan” – tette hozzá.