A BYD tavaly 4,3 millió elektromos és hibrid jármű értékesítésével minden korábbi rekordját megdöntötte.
A kínai autógyártó óriás jelentős előrelépést tett az elektromos autózás piacán, ugyanis a 2024-es esztendőben összesen 4,3 millió elektromos meghajtású járművet értékesített, ami magában foglalja mind a tisztán elektromos, mind pedig a hibrid modelleket. A vállalat teljesítménye még szembetűnőbb annak fényében, hogy mindezt az egyre élesedő hazai és nemzetközi verseny közepette sikerült elérnie.
A tisztán elektromos járművek szegmensében ugyanakkor továbbra is szoros verseny zajlik a piacvezető pozícióért, amelyben az észak-amerikai Tesla minimális előnyt tartott meg. Amíg a BYD 1,76 millió darab tisztán elektromos autót értékesített, addig a Tesla 1,79 millió járművet szállított ki vásárlóinak az elmúlt évben.
A kínai elektromos autóipar további meghatározó szereplői szintén jelentős növekedést könyvelhettek el 2024-ben. A Li Auto 500 ezer darab elektromos járművet értékesített, miközben a Leapmotor 290 ezer, a Xiaomi pedig 135 ezer darabos eladási számot ért el, amivel mindannyian túlteljesítették kitűzött céljaikat.
Paradigmaváltás előtt a kínai autópiac
Az autóipari szakértők előrejelzése szerint már 2025-ben alapvető változás következhet be a kínai piacon, ugyanis az elektromos járművek értékesítése várhatóan első alkalommal haladja majd meg a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autókét. Ezt a folyamatot nagymértékben támogatják a kormányzati intézkedések, amelyek pénzügyi ösztönzőkkel segítik a régebbi benzines járművek elektromos modellekre történő cseréjét.
NE HAGYD KI
A dinamikus piaci növekedés ellenére az éles árverseny számos gyártó működését megnehezítette. Több vállalat a növekedés mellett sem tudta teljesíteni értékesítési célkitűzéseit, ami a piac konszolidációjához vezetett. Ennek eredményeként egyes kezdeti fázisban lévő cégek pénzügyi nehézségekkel szembesültek, mások pedig egyesülésekkel és működési racionalizálással próbálták meg helyzetüket stabilizálni.