Bús Balázs a Római-parti gát kérdéséről: nagyon súlyos problémák vannak
Mint mondta, egy gát nyomvonala alapvetően szakmai kérdés, nem pedig népszavazáson eldöntendő kérdés, tehát itt a szakmának kellene ebben állást foglalnia.
Óbuda-Békásmegyer korábbi polgármesterének, Bús Balázsnak a terveiben a közösségi közlekedés korszerűsítése és bővítése, az óbudai fejlesztések folytatása, a közbiztonság és a köztisztaság körülményeinek javítása is szerepel. Elmondása szerint a III. kerület jelenlegi legnagyobb problémája a tömegközlekedés, s ebből a szempontból az elmúlt 5 év „egy kicsit elvesztegetett időnek tűnik”.
Mint fogalmazott, nagyon sok mindent elindítottak 2019 előtt, amit szerinte folytatni kellett volna, ilyen például a HÉV akadálymentesítése is. „Itt a kormányzattal való együttműködés is nagyon fontos, ez az, amit újra el kell indítani” – emelte ki. De Bús Balázs szerint az agglomerációból való közlekedés, az autók, tehergépjárművek, kamionok mennyiségének növekedése is fontos téma.
Szerinte ezt „mindenféleképp a városhatáron meg kell fogni”, például az M0 elkerülő szakaszának befejezésével a 10-es és a 11-es őt között. Illetve P+R parkolókat kell építeni, ki kell terjeszteni a fizetőövezeteket – derül ki az InfoRádiónak adott nyilatkozatából. Ám a kedvezményeket is visszaadná, mivel szerinte a kerületieknek a közlekedését, parkolását sokkal jobban kell biztosítani.
Majd a Római-parti árvízvédelem kérdése is szóba került, ami szintén évtizedes probléma. Ennek kapcsán arról beszélt, a gát ügyében nem tartottak népszavazást, ehelyett „választások előtt egy konzultációnak álcázott adatgyűjtésben megkérdezték az óbudaiakat, hogy hol húzódjon a gát”, ami szerinte „teljesen egy álkérdés”.
„Hisz Karácsony Gergely egy személyben eldöntötte, hogy a Nánási–Királyok útján húzódjon (…) Úgy adtak ki már erre a létesítményre engedélyeket, hogy nincs hozzá környezetvédelmi hatástanulmány. Nagyon súlyos problémák vannak” – mondta a korábbi polgármester, aki szerint az ügyben a szakmának kellene állást foglalnia, s a valódi kérdés inkább az, hogy milyen funkciókat engedünk ezen a területen a jövőben.