Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
363,16 Ft
Euró
393,88 Ft
Font
459,58 Ft
Bitcoin
62,055 $

Bújtatott reklám és mulasztás miatt intézkedett az NMHH

Több esetben is intézkedniük kellett.

Fotó: NMHH
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Figyelmeztetésben részesítette a Médiatanács a budaörsinaplo.hu internetes újságot amiatt, hogy konkrét, reklám értékű információkat közölt egy, tavaly júniusban megjelent cikkében. A budaörsinaplo.hu internetes újság megsértette a burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezést azzal, hogy a tavaly június 18-án megjelent, „Volánbusszal is mehetünk (átszállás nélkül) a tengerpartra” című cikkében számos reklámértékű információt közölt.

A sajtóközleményből nemcsak az derült ki, hogy hol lehet felszállni az Adria expresszre, hanem az is, hogy hogyan lehet jegyet venni rá. A kifogásolt cikket a médiatartalom-szolgáltató az eljárás megindítását követően eltávolította. A Médiatanács figyelmeztetésben részesítette a médiatartalom-szolgáltatót, és arra hívta fel, hogy a jövőben tartózkodjon a jogsértéstől. Soron kívül Donáth Anna Gyurcsány Ferencék plakátjairól: hányingerem van

A „Farm VIP” tavaly december 8-án sugárzott epizódjának méltóságsértő és gyűlöletkeltő jellege miatt tett bejelentést egy néző, ám a Médiatanács szerint nem volt jogsértő a műsorszám, ezért nem indult eljárás a TV2-vel szemben. „Az állampolgár” című film korhatár-besorolását is nézői bejelentés nyomán vizsgálta a Médiatanács. A Magyar Mozi TV december 4-én sugárzott műsorszámát korábban „12 éven aluliaknak nem ajánlott” kategóriába sorolta a Nemzeti Filmiroda (NFI), ami a Médiatanácsot és a Médiaszolgáltatót is köti, így hatósági eljárás nem indítható az ügyben.

A Médiatanács egy másik döntésében azt állapította meg, hogy a Gyöngyös 101,7 MHz frekvencián sugárzó Rádió1 tavaly november 4–10. között nem tett eleget a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok, műsorelemek saját műsoridőhöz viszonyított arányaira vonatkozó, hatósági szerződésben foglalt vállalásainak, és elmulasztotta a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok, műsorelemek saját műsoridőhöz viszonyított arányaira vonatkozó vállalásainak teljesítését is. Mindezek miatt a médiaszolgáltatóra százezer forint, a jogsértés ismételtsége miatt a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjére pedig ötvenezer forint bírságot rótt ki a Médiatanács, és a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére is kötelezte a rádiót.

Ceglédi Zoltán keményen nekiment Magyar Péternek a közösségi médiában

A politikai elemző szerint ő még akkor is „itt lesz”, amikor a jogászt „ejti” majd az ellenzéki nyilvánosság. Ezzel arra reagált, hogy Magyar – feltehetően – új ellenzéki párt megalapításába kezd.