Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Megszólalt a Budapest Airport az éles kritikák és panaszok után

A Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese felhívta arra a figyelmet, hogy az egész európai légteret érintik a késések, nemcsak Budapestet.

...svg content...Fotó: A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja 2024. június 6-án. Ezen a napon aláírásra került a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződése, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. A megállapodásnak köszönhetően a magyar állam vételár arányosan 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot. MTI/Koszticsák Szilárd
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Orbán Viktor miniszterelnöknél is betelt a pohár a Liszt Ferenc Repülőtéren lévő események miatt, kezdve a horrorisztikus késésekkel, és azzal, hogy nem bánnak megfelelően az utasokkal. Tűrhetetlennek nevezte mindezt, és azonnali változásokat akar látni, miután mindez nem engedhető meg Magyarországon.

Nem sokkal később Nagy Márton is megszólalt az ügyben, és igyekeznek a lehető leggyorsabban hatással lenni a repülőtér eseményeire, de a teljes fizikális átvétel még nem történt meg. Utána számos változás várható, valószínűleg személyi szinten is, mert egy ideje nagyon éles kritikákat kap a repülőtér.

Az egész európai légteret érintik a késések, nemcsak Budapestet – mondta a Budapest Airport kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese szombaton az M1 aktuális csatornán. Valentínyi Katalin közlése szerint a késések első oka, hogy az európai légtér nagyon zsúfolt, például a nyári időszak, a turistaszezon, valamint a sportesemények, a labdarúgó Európa-bajnokság és a hamarosan kezdődő párizsi olimpia miatt.

A háború is hatással van az európai légtérhelyzetre

Ugyanakkor a szomszédban zajló háború is hatással van az európai légtérhelyzetre, hiszen Ukrajna és Oroszország fölött nem lehet átrepülni, tehát a gépek kitérő útvonalon közlekednek, és ez a magyar légteret érinti elsősorban – jelezte.

Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!

Utolsóként az időjárási körülményeket említette, kiemelve, hogy zivatarláncok esetén a földi kiszolgálás a repülőtéren lelassulhat, másrészt pedig nagyon rossz idő esetén nem biztos, hogy a gépek fel tudnak szállni.

Valentínyi Katalin elmondta azt is, hogy a reptéren „segítőpontokat” alakítottak ki az A és a B terminálon a beszálló kapuknál, ahol minden információ elérhető, továbbá a repülőtéri üléseken kívül ülő-fekvő foteleket helyeztek ott ki, és olyan „totemeket”, ahol a telefonokat tölteni lehet. A családosoknak bébiételt, pelenkát, törlőkendőt biztosítanak, vizet, illetve szendvicset osztanak, hogyha erre szükség van – mondta.

Arra a kérdésre, hogy mit tanácsol az utasoknak, azt válaszolta, ez a helyzet szeptember végéig valószínűleg el fog húzódni, tehát fel kell készülni arra, hogy az idei nyár késésekkel terhelt lesz az európai reptereken. Fontosnak nevezte, hogy az utasok rugalmasan foglalható jegyeket vásároljanak, és átszállásnál kalkulálják be az esetleges késést a következő gép indulásába.

„Nagyon fontos, hogy az utasok készüljenek fel esetlegesen arra, hogy több órát a terminálon kell tölteniük, tehát ha egészségügyi berendezésekre vagy gyógyszerekre van szükségük, azokat a kézipoggyászba érdemes csomagolni” – fogalmazott a vezérigazgató-helyettes. Elmondta azt is, hogy érdemes a reggeli, délelőtti járatokkal utazni, hiszen ekkor egy adott repülőgép, amely több fordulót teljesít, még nem halmoz fel késéseket, míg az esti járatoknál már jellemzően „begyűrűznek a késések”.

Liner/MTI

Dél-koreai hadiállapot: nincs konkrét fenyegetés Észak-Korea részéről

Legalábbis a dél-koreai kormány nem tett említést arról, hogy konkrét fenyegetést kaptak volna az atomfegyverek sorával rendelkező Észak-Koreától.