Törölték a British Airways Londonból induló szombat délelőtti járatait
Nem kibertámadás, hanem technikai probléma okozta a fennakadást.
Csalódott utazók lepték el a londoni Heathrow repülőtere, miután sokan a járvány 2020-as kitörése óta első nyaralásukra indultak volna szombat délelőtt. Az egyik dolgozó káoszként jellemezte a helyzetet, amikoris egy technikai probléma miatt törölték a British Airways összes rövid távú járatának indulását.
A légitársaság weboldala és alkalmazása péntek este órákig elérhetetlen volt, ami miatt az ügyfelek nem tudtak online bejelentkezni vagy repülőjegyet foglalni. A British Airways tájékoztatást tett közzé, hogy a hosszú távú járatok továbbra is felszállnak, de késésekre lehet számítani – számolt be a The Guardian.
Az utasok nem csak a fennakadás okozta kényelmetlenség, hanem a kommunikáció hiánya miatt is kifejezték panaszukat. Jennifer Lockie Madridból tartott hazafelé, állítása szerint pedig péntek este két órát töltött a kifutópályán, a gép azonban nem szállt fel, így el kellett hagynia.
„Kimerültek vagyunk, és egyre fárasztóbb a bizonytalanság. Nem is a kommunikáció hiánya a legnagyobb kudarc, hanem az, hogy nem gondoltak a kisgyerekes családokra”
– mondta hétéves lányára utalva.
Ez már a második kimaradás tíz napon belül a British Airways-nél; a légitársaság azt kérte a később induló utasoktól, a repülőtérre indulás előtt ellenőrizzék a weboldalon járatuk állapotát, mivel a nap folyamán további fennakadások várhatók. Azok számára, akiknek utazása meghiúsult, teljes visszatérítést vagy ingyenes átfoglalási lehetőséget ajánlottak.
Current situation at LHR for @British_Airways pic.twitter.com/3r6vrmp3Ih
— Steve (Las Vegas UK) (@LasVegasUK) February 26, 2022