Már a britek is spórolnak, egyre többen látogatják az olcsóbb diszkontokat
Rekord méretű élelmiszer-infláció tombol az Egyesült Királyságban, három britből kettő már Aldiban vagy Lidlben vásárol.
A megugró megélhetési költségek miatt a brit fogyasztók is spórolni kényszerülnek, a Kantar kedden közzétett adatai szerint 13,9, illetve 11,3 százalékkal növekedtek a Lidl és Aldi eladásai, miközben az Egyesült Királyság legtöbb áruházlánca csökkenő fogyasztást tapasztal.
A takarékoskodást az indokolja, hogy az élelmiszer-infláció elérte a 9,9 százalékot, ami a második legmagasabb szint azóta, hogy a Kantar 2008-ban dokumentálni kezdte az adatokat.
A Tesco Nyrt. vezérigazgatója, Ken Murphy a múlt hónapban azt mondta, a vásárlók „megrémültek” attól, milyen hatást gyakorolhat családjukra a válság. Vásárlási szokásaikat emiatt az elmúlt négy évtized legmagasabb inflációjához igazítják: egyre gyakrabban keresnek fel olcsóbb szupermarketeket, és vásárolnak saját márkás termékeket.
A Kantar szerint a britek több mint 67 százaléka vásárolt Aldiban vagy Lidlben az elmúlt 12 hét során, ami azt jelenti, a tavalyihoz képest 1,4 millió háztartással bővült a német diszkontláncok vásárlói köre.
A jelenleg 9,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Aldi közel áll ahhoz, hogy megelőzze az ország negyedik legnagyobb szupermarketét, a Morrisonst, ami a brit piac 9,4 százalékát birtokolja.
Miközben a szupermarketek azért küzdenek, hogy megfékezzék a fogyasztói árak emelkedését, növekszik a feszültség a boltok és beszállítóik között; a Tesco hónap elején rendezett egy áremelésekkel kapcsolatos vitát a Kraft Heinz élelmiszeripari céggel, miután az áruházlánc a márka termékei, köztük ketchup és sült bab nélkül maradt.
Tovább folynak a tárgyalások a Mars Inc. élelmiszer- és állateledelgyártó multinacionális céggel, ami leállította a Whiskas és Pedigree márkák szállítását – számolt be a Bloomberg.
Mindeközben a fogyasztók olcsóbb alternatívák választásával próbálják csökkenteni kiadásaikat; a szupermarketek 4,1 százalékkal többet adtak el saját termékeikből, mint 12 héttel ezelőtt, a márkás termékek eladásai pedig 2,4 százalékkal estek vissza.