Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Már a britek is spórolnak, egyre többen látogatják az olcsóbb diszkontokat

Rekord méretű élelmiszer-infláció tombol az Egyesült Királyságban, három britből kettő már Aldiban vagy Lidlben vásárol.

...svg content...Fotó: Dari / Twenty20
Európa

Czinder Tímea

Szerkesztő

A megugró megélhetési költségek miatt a brit fogyasztók is spórolni kényszerülnek, a Kantar kedden közzétett adatai szerint 13,9, illetve 11,3 százalékkal növekedtek a Lidl és Aldi eladásai, miközben az Egyesült Királyság legtöbb áruházlánca csökkenő fogyasztást tapasztal.

A takarékoskodást az indokolja, hogy az élelmiszer-infláció elérte a 9,9 százalékot, ami a második legmagasabb szint azóta, hogy a Kantar 2008-ban dokumentálni kezdte az adatokat.

A Tesco Nyrt. vezérigazgatója, Ken Murphy a múlt hónapban azt mondta, a vásárlók „megrémültek” attól, milyen hatást gyakorolhat családjukra a válság. Vásárlási szokásaikat emiatt az elmúlt négy évtized legmagasabb inflációjához igazítják: egyre gyakrabban keresnek fel olcsóbb szupermarketeket, és vásárolnak saját márkás termékeket.

A Kantar szerint a britek több mint 67 százaléka vásárolt Aldiban vagy Lidlben az elmúlt 12 hét során, ami azt jelenti, a tavalyihoz képest 1,4 millió háztartással bővült a német diszkontláncok vásárlói köre.

A jelenleg 9,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Aldi közel áll ahhoz, hogy megelőzze az ország negyedik legnagyobb szupermarketét, a Morrisonst, ami a brit piac 9,4 százalékát birtokolja.

Miközben a szupermarketek azért küzdenek, hogy megfékezzék a fogyasztói árak emelkedését, növekszik a feszültség a boltok és beszállítóik között; a Tesco hónap elején rendezett egy áremelésekkel kapcsolatos vitát a Kraft Heinz élelmiszeripari céggel, miután az áruházlánc a márka termékei, köztük ketchup és sült bab nélkül maradt.

Tovább folynak a tárgyalások a Mars Inc. élelmiszer- és állateledelgyártó multinacionális céggel, ami leállította a Whiskas és Pedigree márkák szállítását – számolt be a Bloomberg.

Mindeközben a fogyasztók olcsóbb alternatívák választásával próbálják csökkenteni kiadásaikat; a szupermarketek 4,1 százalékkal többet adtak el saját termékeikből, mint 12 héttel ezelőtt, a márkás termékek eladásai pedig 2,4 százalékkal estek vissza.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.

Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

Donald Trump rövid időn belül másodszorra hívta fel Orbán Viktor miniszterelnököt, akivel minden bizonnyal elsősorban az ukrajnai helyzetről tárgyalt.