Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rendkívüli bejelentést tettek a Boeing 747‑es légi-szerencsétlenségéről

Rendkívüli bejelentést tettek a Boeing 747‑es légi-szerencsétlenségéről

Rendkívüli bejelentést tettek a Boeing 747‑es légi-szerencsétlenségéről
Shutterstock/Illusztráció

Hongkong nemzetközi repülőterén több mint 25 éve nem történt olyan súlyos baleset, mint a múlt hónapban, amikor egy török üzemeltetésű teherszállító Boeing 747‑es a kifutópályáról lesodródva két repülőtéri dolgozó halálát okozta.

Az előzetes vizsgálat szerint a gép egyik hajtóműve a leszállás után váratlanul felgyorsult, ami végzetes következményekhez vezetett. A hongkongi Légiközlekedési Balesetek Vizsgálati Hatóságának (AAIA) november 18‑án közzétett előzetes jelentése szerint „a Dubajból érkező, az Emirates megbízásából az ACT Airlines által üzemeltetett járat a leszállásig normálisan zajlott, ám röviddel a földet érés után rendellenesség történt.”

A cikk a videó után folytatódik

A dokumentum kiemeli, a gépet úgy indították útnak, hogy a 4‑es számú hajtómű tolóerő‑fordítója nem működött, ami a szabályok szerint megengedett volt. A jelentés szerint „röviddel a leszállás után a jobb oldali, 4‑es hajtómű 90 százalékos tolóerőre gyorsult, majd 12 másodperc alatt 106–107 százalékra emelkedett.”

A gép ekkor balra sodródott le a kifutóról, miközben a másik három hajtóművön aktiválták a tolóerő‑fordítókat. A repülőgép egy biztonsági járműnek ütközött, amit a tengerbe lökött, és a benne ülő két repülőtéri dolgozó életét vesztette. Az AAIA hozzátette: „A négyfős személyzet túlélte a balesetet, de a gép teljesen megsemmisült, a farokrész leszakadt az ütközéskor.” – idézi a CNA.

Steven Dominique Cheung, a Hongkongi Hivatásos Pilóták Szövetségének elnöke hangsúlyozta: „Rendkívül szokatlan, hogy egy repülőgép a leszállás után gyorsulni kezdjen. Ha a jobb oldali hajtómű teljes erővel működik, miközben a többi lassítani próbálja a gépet, egyszerűen nincs mód a kontroll fenntartására.”

A Boeing a jelentéssel kapcsolatos kérdéseket az AAIA‑hoz irányította, míg az Emirates és az ACT Airlines nem reagált azonnal a megkeresésekre. Az AAIA közölte, a teljes vizsgálat még hátravan, és további adatokat gyűjt, beleértve a repülőgép rendszereinek technikai problémáit, mérnöki kérdéseket, karbantartási dokumentációt és a személyzet képesítéseit. Hongkong Közlekedési és Logisztikai Hivatala a Facebookon jelezte: „Célunk, hogy a végső jelentést egy éven belül nyilvánosságra hozzuk, összhangban a nemzetközi szabványokkal.”