Hiába a modernizáció, a BKK fizetési rendszere jelenleg inkább csak bosszúságot okoz az utasoknak
Mint ismeretes, a BKK modernizációra törekszik, magyarul megpróbálja felszámolni a papír alapú jegy- és bérletértékesítést, ez azonban nem megy túl gördülékenyen.
A Magyar Nemzet azzal kapcsolatban kereste meg a BKK-t, hogy miért csak ennyi jegyautomatát telepítettek, illetve miért zavaros a rendszer a fizetés tekintetében – van, ahol csak készpénzzel, sőt, aprópénzzel, de olyan is akad, ahol kizárólag bankkártyával lehet fizetni.
A lap azzal kapcsolatban is érdeklődött, hogy miért nem telepítettek minden egyes járműre automatát, ahogyan azt a legtöbb európai nagyvárosban is tették. A BKK pedig a következő választ adta a megkeresésre:
A BKK egyik megoldása a problémára az első ajtós felszállás bevezetése a busz- és trolihálózat egészére, így a járművezetők értékesítik és ellenőrzik a jegyeket. A másik megoldás az elektronikus jegyrendszer fejlesztése, melyről azt írták:
Habár a Közlekedési Mobiljegy elnevezésű applikációról azt írják, annak használata egyszerű és gyors, ez a valóságban sajnos nem így van. Az utasok arra panaszkodnak, hogy az alkalmazásba gyakran nem lehet belépni, így az ember a jegyet sem tudja érvényesíteni, de volt olyan utas, aki arról számolt be, hogy miután bankkártyával fizette jegyét az applikáción, az alkalmazás egész nap folyamatosan vonta tőle a pénzt, annak ellenére, hogy csak egy jegyet vásárolt.