Újabb rekord a BKK-nál.
Alig egy év leforgása alatt több mint kétmillió jegyet vásároltak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) digitális fizetési megoldásával, a Budapest Pay&GO rendszerrel – közölte a BKK csütörtökön az MTI-vel.
A társaság tájékoztatása szerint az utasok egyre inkább a digitális vásárlási lehetőségeket részesítik előnyben, jelenleg minden harmadik jegy online formában talál gazdára.
A rendszer különlegessége, hogy használatához nincs szükség előzetes regisztrációra sem applikáción, sem más online felületen, sőt a papírjegy is kiváltható. Az utasok fizikai vagy digitalizált bankkártyával intézhetik a vásárlást, akár okoseszközeik segítségével is.
A szolgáltatás népszerűsége a BKK adatai szerint rohamosan növekszik: a repülőtéri expresszjáratokon például a jegyvásárlások közel 40 százalékát, az 1-es metró vonalán pedig minden negyedik jegyet Pay&GO-val vásárolnak meg. A 100E busz vonalán az utasok általában két jegyet, míg az 1-es metrón átlagosan három jegyet vásárolnak.
A rendszer legnépszerűbb helyszínei közé tartozik a Deák Ferenc tér, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, a Kálvin tér és a Hősök tere. A BKK emlékeztetett, idén júliusban egy előzetes piaci konzultáció keretében vizsgálta meg, hogyan tehetné a Pay&GO-t a főváros teljes területén elérhetővé, illetve milyen fejlesztések szükségesek a rendszer továbbfejlesztéséhez.
NE HAGYD KI
A jövőre vonatkozó tervek szerint a Pay&GO rendszert úgy alakítják majd ki, hogy minden utas megtalálja a számára leginkább megfelelő jegy- vagy bérlettípust, legyen szó rendszeresen közlekedőkről vagy alkalmi utasokról.