A BKK meglépte: ezentúl egy bankkártya is elég lesz a jegyvásárláshoz
Noha a Budapest Pay&GO egyelőre tesztidőszakban van, ez egy hatalmas lépés a jegyvásárlás és a jegyérvényesítés leegyszerűsítésére.
A BKK honlapján számolt be arról, hogy a mai naptól egy Magyarországon eddig nem alkalmazott digitális megoldással találkozhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei. A BKK, a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésében elindult a Budapest Pay&GO tesztidőszaka. Az új digitális szolgáltatásnak köszönhetően a 100E Repülőtéri Expresszen a jegyvásárlás és érvényesítés egyetlen mozdulattal történik, amelyhez csupán egy bankkártyára van szükség.
Újabb lépést tesz a digitalizáció területén a BKK
A társaság 2023. június 20-ától a Mastercarddal, a Monet+-szal és a K&H-val közösen egy olyan technikai megoldás próbaidőszakát indította el, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát. A BKK célja, hogy tapasztalatot szerezzen egy Magyarországon eddig ismeretlen, de nemzetközi piacon már gyakran alkalmazott technológiáról.
A Budapest Pay&GO szolgáltatást az együttműködő felek, egy a Városháza parkban kiállított 100E Repülőtéri Expresszen mutatták be. Kerpel-Fronius Gábor, okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes, dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, Király Andrea a K&H Csoport lakossági divízióvezetője és Berkes Tibor a Mastercard Termék és Új fizetési megoldások igazgatója közösen szemléltették az új eszköz használatát és a szolgáltatás előnyeit.
A BKK ügyfeleinek a 100E Repülőtéri Expressz buszjáraton a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai, vagy digitalizált bankkártyára.
Hogyan működik és miben más a Budapest Pay&GO?
Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével válthatnak jegyet a 100E Repülőtéri Expresszre. A járat utasainak nem lesz szükségük sem arra, hogy egy applikációban, vagy egyéb online felületen regisztráljanak, sem arra, hogy egy papírjegyet tartsanak maguknál az utazás végéig. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okoseszközüket és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.
A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártya alapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.
A BKK célja, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben végezhessék el a vásárlást és az érvényesítést, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést – ehhez kiváló tapasztalatgyűjtésre nyújt lehetőséget a most induló projekt. A BKK tervezi, hogy a tesztet később az M1-es metróra is kiterjeszti.