A BKK egyáltalán nem örül az Építési és Közlekedési Minisztérium új javaslatának
Részletesen elmagyarázták azt is, hogy miért jutottak erre az álláspontra.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium új tervezete a településrendezési és építési szabályozásról komoly hatással lehet a városok fejlődésére és a közlekedési rendszerre. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint ha a javaslatot elfogadják, az hátráltathatja a fenntartható közlekedési módok – mint a közösségi közlekedés, a gyalogos- és kerékpáros közlekedés – elősegítését, valamint feleslegesen drágítaná az új lakások építését a városokban.
A BKK három fő módosítást javasolt a fenntartható városi közlekedés előmozdítása és a városok terjeszkedésének mérséklése érdekében:
1. A parkolóhelyek minimális helyett a maximális számának meghatározása:
Az országosan előírt parkolóhely-minimum helyett a maximum meghatározását támogatják. Ez segítene csökkenteni a felesleges parkolóhelyek építését, különösen ott, ahol az ingatlanokhoz jól elérhető közösségi közlekedési hálózat kapcsolódik.
2. A kerékpárparkolók számának növelése:
A jelenlegi tervezet szerint túl kevés kerékpárparkolót építenének, ami nem segíti a fenntartható közlekedést. A BKK javasolja a kerékpártárolók számának növelését, és biztosítani kívánják, hogy ezek a helyek valóban kerékpárok számára legyenek fenntartva.
3. Helyi szempontok figyelembevétele:
A tervezet országos szabályozást ír elő, ami akadályozza a helyi önkormányzatok rugalmasságát. A BKK szerint a helyi viszonyoknak megfelelő szabályok kialakítása elengedhetetlen a fenntartható városfejlesztés érdekében.
A BKK azzal zárta közleményét, hogy az OTÉK (Országos Településrendezési és Építési Követelmények) módosításának ezek a javasolt változtatásai jelentősen befolyásolhatják a városok arculatát és közlekedési lehetőségeit.