Óriási siker a BKK applikációja, a BudapestGO
November közepéig összesen 4 millió ember töltötte le a BudapestGO BKK-applikáció.
November közepéig 4 millióan töltötték le a Budapesti Közlekedési Központ applikációját, a BudapestGO-t. A fővárosiak mellett a vidéken élők és a Budapestre érkező külföldiek körében is egyre népszerűbb az alkalmazás – írja a közleményében a BKK.
Hónapról hónapra többen vannak a rendszeres felhasználók is: jelenleg 1,6 milliónál tart az applikációba regisztrált közösségi közlekedők száma, és már minden harmadik BKK-bérletet digitálisan vásárolnak. A bérletek mellett a vonal- és az időalapú (30 vagy 90 perces) jegyek is jól fogynak, a Budapest 150. születésnapján elérhető szüliNAPIjegyből pedig több mint 30 ezer kelt el. A BudapestGO-ra most december 15-ig szavazni is lehet az Év Applikációja díj keretében.
A BudapestGO nem csupán az egyszerű és gyors jegy-, valamint bérletvásárlási lehetőség miatt népszerű, hanem mert egy olyan integrált digitális szolgáltatás, amellyel egyetlen felületen lehet utazást tervezni és tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről. Ezért és könnyű használhatósága miatt az egyik legnépszerűbb magyar fejlesztésű applikáció Magyarországon. Az alkalmazást aktívan használók száma a nyári hónapoktól kezdve átlagban havi 1,1 millió, összesen pedig már 1,6 millióan regisztráltak a BudapestGO-ban. Novemberben a Budapesti Közlekedési Központ saját fejlesztésű alkalmazását letöltők száma elérte a 4 milliót.
Minden harmadik bérletet digitálisan használnak
Az őszi hónapok folyamatos növekedést hoztak a többfunkciós szolgáltatást nyújtó applikáció vásárlási számaiban. A múlt hónapban összesen 140 ezer bérlet fogyott a BudapestGO-n keresztül, ezzel pedig az október lett az év eddigi legsikeresebb hónapja. Már minden harmadik bérletet digitálisan használnak az ügyfelek, a rendszeres bérletvásárlók között pedig kimagasló a felsőoktatási bérletek digitális aránya – a hallgatók 40 százaléka a mobilján tartja a BKK-bérletét.
A hosszú táv mellett a rövidtávú utazásokra voksolók száma is folyamatosan nő. Jelenleg a vonaljegy a legnépszerűbb applikációban vásárolt termék, ebből októberben 560 ezer fogyott, míg 30 vagy 90 perces időalapú jegyből összesen 102 ezret vásároltak a múlt hónapban – utóbbi 15 százalékos emelkedést jelent a nyári időszakhoz képest.
Bejött a szüliNAPIjegy
A Budapesti Közlekedési Központ nemrég, november 17-én 150 forintos napijegyet kínált a BudapestGO alkalmazásban, mellyel egész nap korlátlanul lehetett utazni a BKK járatain. A háromnapos előértékesítési időszak alatt, valamint Budapest születésnapján összesen 33 259 darab szüliNAPIjegyet vásároltak az ügyfelek.
A megnövekedett érdeklődés az applikációhasználatban is érzékelhető volt: a napi aktív felhasználók száma az átlagos 240 ezerről közel 270 ezerre nőtt az évfordulón, és közel 10 ezer regisztrálót hozott a BudapestGO-nak.
Havi akár 4 millió megtervezett útvonal
A használati adatok jól mutatják az applikáció népszerűségét, amelyet most bárki egy kattintással megerősíthet: a BudapestGO ott van az „Év applikációja” díj nevezői között.
Az alkalmazásban havonta akár 4 millió útvonaltervezés történik, az applikáció bevezetése óta pedig összesen 60 millió útvonalat terveztek a közösségi közlekedők.
A fiatalok és a külföldiek is imádják
Az app-ot jellemzően a reggeli (07:00 – 09:00) és esti csúcsidőszakban (15:00 – 18:00) nyitják meg legtöbben, a hét napjait nézve pedig szerdán és csütörtökön a legaktívabbak a felhasználók. Ha viszont bérlet- vagy jegyvásárlásról van szó, akkor hétfőnként nyomnak legtöbben a „vásárlás” gombra.
A BudapestGO-t használók nemek szerinti megoszlása meglehetősen kiegyenlített: nagyjából fele-fele arányban használják nők és férfiak. Életkor szempontjából a 25-34 évesek BudapestGO-znak a legtöbbet, őket a 45-54 évesek követik, majd versenyben a 18-24 és 35-44 évesek kerültek fel a képzeletbeli dobogó harmadik fokára.
A BudapestGO egyébként nem csak a magyarok körében népszerű, a fővárosba érkező külföldiek, illetve az agglomerációban vagy a vidéki városokban élők mindennapjait is jelentősen megkönnyíti a digitális jegyvásárlás és utazástervezés. A havi felhasználók közül minden ötödik külföldi állampolgár, a legtöbben angolok, hollandok és németek vásárolnak jegyet az applikációban.