Rendesen bevásárol a Máv, sínre teszik, amijük csak van
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója számolt be a részletekről, miszerint a következő időszakban teljesen megújul az IC-flotta.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója beszélt arról a Facebook oldalán, hogy egyre többen, illetve egyre többet utaznak a MÁV járataival, ami jó hír. Ez pedig azt is jelenti, hogy bővíteni, valamint korszerűsíteni is kell a jelenlegi állományt.
Három megoldás áll ehhez a MÁV rendelkezésére, akik úgy döntöttek, nem válogatnak, hanem mindegyikkel élnek. Ennek egy része rövidebb távra szól, addig a hosszabb távú megoldásokról sem feledkeznek meg.
„Egyre többen egyre többet utaznak velünk. Ezért a járműállományunkat bővíteni és korszerűsíteni kell. Ehhez három megoldás áll rendelkezésre, mi azonban nem választunk közülük, hanem mindegyikkel – a rövidebb és hosszabb távú megoldásokkal – egyszerre élünk.”
Sínre teszik, amijük csak van
Ahogyan a MÁV első embere fogalmazott, sínre teszik, amijük csak van, azaz felújításokat végeznek, így olyan járműveket helyeznek szolgálatba, amik erre alkalmasak lesznek. Továbbá bérelni is fognak, hogy ennek segítségével azonnal enyhítsék a járműhiány kérdését, és üzembiztosabbá tegyék a vasúti közlekedést. Ezzel együtt vadonatúj járműveket is rendelnek, amik hosszabb távra szólnak.
„Először is sínre tesszük azt, amink van, azaz felújítunk, ismét szolgálatra késszé teszünk minden olyan járművet, amely erre alkalmas. Másodszor használt járműveket bérlünk, hogy azonnal enyhítsük a járműhiányt és üzembiztosabbá tegyük a hazai vasúti közlekedést. Harmadik megoldásként pedig vadonatúj járműveket szerzünk be.”
Jó hír, hogy ez már nemcsak terv, hanem a mai nappal beindult a folyamat. Minden lehetséges opciót felmértek a szakemberek, majd az a döntés született, hogy 285 db IC-kocsit szereznek be, amikkel teljesen átalakul a flotta.
„Ez utóbbira példa annak a 285 db IC-kocsinak a beszerzése, amelynek folyamata a mai nappal hivatalosan elindult. Előzetes piaci konzultációt hirdettünk, amelynek keretében felmérjük, melyik gyártó, milyen gyorsan és milyen feltételekkel tud a magyar vasúttársaságnak leszállítani 2. osztályú termes kocsikat, 1. osztályú étkezőszakaszos, vezérlő- és termes kocsikat, továbbá alacsonypadlós, nagykapacitású kerékpárszállító és „poggyászkocsikat”. Ez az – összeségében – 285 kocsi adja majd a gerincét a magyar vasút néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának.”