Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
62,965 $

Betiltaná az EU a TikTok új, „mérgező” szolgáltatását

Az Európai Unió szerint a TikTok új szolgáltatása olyan addiktív lehet, mint a cigaretták, ezért betiltanák, hacsak a cég nem garantálja, hogy nem jelent veszélyt a gyermekekre nézve.

Fotó: Unsplash / Illusztráció
Külföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

A TikTok Lite nevű alkalmazás lényege, hogy vásárlási utalványokkal, ajándékkártyákkal és TikTok-érmékkel jutalmazza a felhasználókat azért, hogy „feladatokat” teljesítenek (videókat néznek, kedvelnek, tartalomgyártókat követnek be, meghívják barátaikat a platformra). Tehát elmondhatjuk, hogy az embereket fizetséggel ösztönzik arra, hogy minél tovább használják az appot. A téma kapcsán Thierry Breton, az Európai Bizottság belső piacért felelős biztosa úgy vélekedett:

Ez a szolgáltatás „mérgező” lehet, és a kínai vállalat egyelőre nem bizonyította ennek ellenkezőjét – írja a 24.hu a The Guaridan-re hivatkozva. Az applikáció Magyarországon egyelőre nem elérhető, Spanyolországban és Franciaországban viszont április óta igen. Kiemelik: az Európai Bizottság szerdáig adott haladékot a TikTok-ot birtokló cégnek, hogy érveket mutasson fel alkalmazása mellett, csak ezután fognak döntést hozni. Soron kívül Szentkirályi Alexandra a Szomszédok legendájával, Vágási Ferivel üzent Karácsonynak

Ám ha nem tudják meggyőzni a bizottságot arról, hogy az app nincs negatív hatással a felhasználók mentális egészségére, úgy az egész unióban betilthatják a jutalmazási rendszert. Breton úgy véli, a TikTok Lite olyan függőséget okozhat, mint a dohányzás és hatásai is olyan károsak lehetnek. Emellett azt is hozzátette, hogy a TikTok most elérhető alkalmazása sem veszélytelen, az ugyanis depressziót, szorongást, függőséget, evészavarokat és a koncentrálóképesség csökkenését okozhatja.

A cikkben megjegyzik azt is: a TikTok egyik szóvivője az ügy kapcsán elmondta, a TikTok Lite jutalmazási rendszere kizárólag 18 éven felüliek számára elérhető, és napi korlát van érvényben a videónézéssel kapcsolatos feladatokra. De korábban azt is megírtuk, hogy a hollywoodi stúdiók egyre gyakrabban használják a TikTokot marketing célokra, vagyis annak betiltása nagy érvágás lenne számukra.

Mint ismert, az amerikai képviselőház korábban elfogadta azt a törvényt, amely ahhoz vezethet, hogy betiltják a népszerű közösségi videóalkalmazást az Egyesült Államokban. Ám ha erre a lépésre valóban sor kerül, annak számtalan hatása lehet, Hollywoodot például kifejezetten negatívan érintené egy új jelentés szerint. Ennek oka, hogy a hollywoodi stúdiók aktívan, sőt egyre gyakrabban használják az alkalmazást a filmjeik és a tévéműsoraik népszerűsítésére, különösen a fiatal amerikaiak körében.