Már a Barbie forgatásán készült új szerepére a Bob Marley-film sztárja
Ha egy színész befut, egymást érik a felkérések a jobbnál jobb szerepekre, és gyakran átfedések keletkeznek: míg a sztár az egyik filmet forgatja, már javában készülnie kell a következő produkcióra. Így járt Kingsley Ben-Adir is (Egy éj Miamiban…, Birmingham bandája), aki az egyik Kent alakította a Barbie című filmben, de közben már javában készült a […]
Ha egy színész befut, egymást érik a felkérések a jobbnál jobb szerepekre, és gyakran átfedések keletkeznek: míg a sztár az egyik filmet forgatja, már javában készülnie kell a következő produkcióra. Így járt Kingsley Ben-Adir is (Egy éj Miamiban…, Birmingham bandája), aki az egyik Kent alakította a Barbie című filmben, de közben már javában készült a Bob Marley: One Love címszerepére.
„Felállítottam a Bob-állomást Barbie Land kellős közepén – mesélte Ben-Adir az Entertainment Weeklynek adott interjújában. – Vagyis a lakókocsimban már javában Bob Marley voltam az új szerepre készülve, miközben a kamerák előtt Kent alakítottam. Ha megvoltam az aktuális felvétellel, rohantam is vissza. Érdekes volt az átfedés, hogy az egyik percben Ken voltam, aztán meg jamaikai zenész. Ezt megbeszéltük Gretával (Greta Gerwig, a Barbie rendezője – a szerk.), akinek nem volt ellene semmi kifogása.”
Ben-Adir tanulmányozta a mostanában készült életrajzi filmeket is, különös tekintettel az Elvisre, amelyben Austin Butler a method acting módszerével keltette életre a rocklegendát. A Sztanyiszlavszkij elmélete alapján a híres Actors Studio színészei által kifejlesztett method acting teljes átlényegülést jelent, azaz a színész magára ölti a karaktert, átveszi a szokásait, a modorát, és hónapokig ennek megfelelően él, ami rendkívül hiteles alakítást eredményezhet. Ben-Adir azonban nem követte ezt a hagyományt.
„Nem igazán értem ezt a módszert, én másként közelítem meg a feladatot. Az a lényeg, hogy mit akarsz elérni, és erre koncentrálsz. Vagyis nem flangálok egyfolytában talpig karakterben föl és alá, hanem csak akkor vagyok a karakter, amikor a kamera elé állok, de akkor nagyon. Pár percig pontosan azt teszem, amit tennem kell, de csakis a „tessék” és az „ennyi” között. Egyébként teljesen elválasztom magam a szereptől, hogy két jelenet között nyugodtan meg tudjam beszélni, min kellene még változtatni.”
A Bob Marley: One Love a reggae legnagyobb hatású alakjának életét meséli el felemelkedésétől korai haláláig, bemutatva, hogy alkotói tevékenysége milyen hatással volt a zenére és a jamaikai politikai élet alakulására. (Bob Marley One Love – hazai bemutató: 2024. február 22.)