Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Az MNB szerint mindenkinek visszajár a jóvá nem hagyott Apple-tranzakciók összege

Az MNB szoros figyelemmel kíséri az Apple szolgáltatásokhoz kapcsolódó jogosulatlan fizetések ügyét, és elvárja a bankoktól a gyors intézkedést az ügyfelek kártalanítása érdekében.

...svg content...Fotó: Apple / Illusztráció
Gazdaság

Kiss László

Szerkesztő
TÉMÁK

Az Apple technikai hibájából eredő jogosulatlan kártyatranzakciók ügye komoly figyelmet kapott a Magyar Nemzeti Bank (MNB) részéről. A pénzügyi felügyelet határozott álláspontot foglalt el az ügyfelek védelmében, és konkrét lépéseket vár el az érintett pénzintézetektől.

Az MNB tájékoztatása szerint a tegnapi napon jelentős mennyiségű jogosulatlan kártyás tranzakciót indított az Apple az ügyfelei terhére, ami jelenlegi információk alapján technikai problémára vezethető vissza. A központi bank azonnali vizsgálatot indított az eset kapcsán, és felvette a kapcsolatot az érintett intézményekkel a helyzet tisztázása érdekében. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

„Az MNB elvárja, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben,” áll az MNB közleményében, melyben hangsúlyozták, hogy amennyiben valóban technikai hiba okozta a problémát, a bankoknak a lehető legrövidebb időn belül gondoskodniuk kell arról, hogy az ügyfelek visszakapják a tévesen indított tranzakciók értékét.

A központi bank emlékeztet arra, hogy a Pénzforgalmi törvény kiemelt védelmet biztosít a fogyasztóknak és mikrovállalkozásoknak, eszerint az ügyfél által jóvá nem hagyott fizetési művelet esetén a számlavezető pénzforgalmi szolgáltató köteles egy munkanapon belül visszatéríteni az összeget.

A felügyelet emellett azt tanácsolja, hogy az ügyfelek kiemelten figyeljenek fizetési adataik biztonságára, és azokat csak valós vásárlási helyzetben adják meg megbízható kereskedői felületeken.

Mint írják, amennyiben egy ügyfél ismeretlen fizetéshez kapcsolódó összeget észlel a számláján, azt haladéktalanul jelezze a számlavezető pénzforgalmi szolgáltatójának. Ha az ügyfél úgy véli, hogy a szolgáltató nem megfelelően jár el, panasszal fordulhat hozzájuk, illetve az MNB Ügyfélszolgálatához további jogorvoslati lehetőségekért.