Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Az internetes keresési előzményeink kellhetnek a jövőben, hogy hitelt kapjunk?

Az internetes keresési előzményeink kellhetnek a jövőben, hogy hitelt kapjunk?

Az internetes keresési előzményeink kellhetnek a jövőben, hogy hitelt kapjunk?

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) négy kutatója szerint a pénzintézetek elnézőbbek lennének az ügyfelekkel szemben, és hamarabb adnának ki hitelt vagy kölcsönt, amennyiben hozzáférésük lenne az ügyfél internetes keresési előzményeire és az online fogyasztási szokásaira.

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) négy kutatója szerint a pénzintézetek elnézőbbek lennének az ügyfelekkel szemben, és hamarabb adnának ki hitelt vagy kölcsönt, amennyiben hozzáférésük lenne az ügyfél internetes keresési előzményeire és az online fogyasztási szokásaira.

A cikk a videó után folytatódik

Olyan elmélettel álltak elő az IMF kutatói, amely most minden összeesküvés-elmélet hívő elméjének motorját teljes fordulatszámra pörgette, ugyanis egy új blogbejegyzésben amellett érveltek, hogy az ügyfélnek lenne jó, ha a bankok és egyéb pénzintézetek hozzáférést szerezhetnének a keresési előzményeikhez és vásárlási szokásaikhoz.

A kutatók szerint ezt a pénzintézetek arra használnák fel, hogy elnézőbbek legyenek azokkal szemben, akikről „rendre megfeledkeznek” – írja az Interesting Engineering. Ezt azzal indokolták, hogy a bankok a válsághelyzetek idején általában a „megbízható” és „hosszú távú” ügyfeleiket részesítik előnyben, amikor hitelek és kölcsönök kihelyezéséről van szó.

Leegyszerűsítve tehát a javaslat szerint azért cserébe, hogy a bankok a legszemélyesebb adatainkhoz hozzáférhessenek, sokkal személyesebb kapcsolat alakulhatna ki a pénzintézetek és az ügyfelek között, mely az ügyfél javát szolgálnák – állítják. Azt ugyanakkor elismerik a kutatók is, hogy ez nagyon mély beavatkozás lenne az ügyfél magánszférájába, így valószínűleg ez nem fog realizálódni.

A kutatók ráadásul csak az elméleti alapját fektették le az egésznek, ugyanis nem magyarázták meg, ez mégis hogyan működne a gyakorlatban, így azt sem tudjuk, hogy például a Facebook esetében mi a helyzet, hogy közvetlenül a mi pénzintézeteinkkel kommunikálnának, vagy inkább adatot kellene gyűjteniük és továbbadniuk.

Többek számára ez egy disztópikus, orwelli világot fest fel, ugyanis bár a kutatók azzal érvelnek, hogy ezzel több pénzügyi szolgáltatáshoz férhetne hozzá az átlagos állampolgár, az emberek valószínűleg tényleg úgy érzékelnék ezt, mint a magánszféra felszámolása, és nem lenne elegendő számukra a megemlített „pénzügyi kompenzáció”.