Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Az év egyik legnagyobb sci-fi csalódása a streamingen is zuhanórepülésbe kezdett

Az év egyik legnagyobb sci-fi csalódása a streamingen is zuhanórepülésbe kezdett

Az év egyik legnagyobb sci-fi csalódása a streamingen is zuhanórepülésbe kezdett
Shutterstock/Illusztráció

Visszatekintve a Tron: Legacy 2010-es mozis teljesítményére, a film pénzügyi eredménye ma már korántsem tűnik akkora kudarcnak, mint amilyennek a bemutatásakor bélyegezték.

Joseph Kosinski rendezői debütálása az Egyesült Államokban 170 millió dollárt, világszerte pedig több mint 400 millió dollárt termelt, ám a Disney akkoriban mégis csalódásként könyvelte el a produkciót. Az évek során azonban a film kultstátuszra tett szert, ami végül elvezetett a franchise folytatásának engedélyezéséhez.

A cikk a videó után folytatódik

A stúdió azonban nem a Tron: Legacy történetének közvetlen folytatása mellett döntött, hanem másodszor is egyfajta soft reboot irányába vitte el a szériát, amely Tron: Ares címen került a mozikba. Az új film azonban az év egyik legnagyobb pénzügyi bukásává vált, és nemcsak a jegypénztáraknál, hanem a digitális forgalmazásban is gyors visszaesést mutat.

A produkció nemrég jelent meg a PVOD-platformokon, ahol ugyan kezdetben figyelemre méltó érdeklődést váltott ki, ez a lendület azonban hamar megtört. A FlixPatrol adatai szerint a film jelenleg annak a küszöbén áll, hogy teljesen kiesik az Apple TV nézettségi toplistáiról, ami egyértelműen jelzi a közönség érdeklődésének gyors csökkenését.

A Tron: Ares egyik legnagyobb változása az előző részhez képest a zenei világot érintette, hiszen a Tron: Legacy ikonikus filmzenéjét jegyző, azóta visszavonult Daft Punk nem tért vissza a franchise-hoz. A zenei feladatokat Trent Reznor és Atticus Ross kapták meg, akik ezúttal a Nine Inch Nails név alatt dolgoztak a filmen. A filmzene önmagában pozitív fogadtatásban részesült, ám ez nem volt elegendő ahhoz, hogy ellensúlyozza a film megosztó összképét.

A film operatőre Jeff Cronenweth volt, aki korábban David Fincher több alkotásán is dolgozott, és az ő munkáját szintén elismeréssel illették a kritikák. Mindez azonban nem tudta megmenteni a produkciót attól, hogy pénzügyi szempontból súlyos veszteséget termeljen: a film világszerte körülbelül 140 millió dolláros bevételt ért el, miközben a gyártási költségvetésről szóló beszámolók 220 millió dollárról szólnak – írja a Collider.

A Tron: Ares volt az utolsó darabja annak az idei Disney-filmekből álló sorozatnak, amely a várakozások alatt teljesített, és amelybe olyan címek is beletartoztak, mint a Amerika Kapitány: Szép új világ, a Mennydörgők, a Hófehérke, az Elio, valamint A Fantasztikus Négyes: Első lépések. A negatív szériát végül a Zootropolis 2 törte meg, amely világszerte átlépte az egymilliárd dolláros bevételt, és az iparági várakozások szerint a Disney pozitív lendülete az Avatar 3. bemutatásával tovább folytatódhat.