Könnyen lehet, hogy továbbra sem használhatják majd a Lánchidat a személyautósok
A BKK szerint számos előnye van az autómentes Lánchídnak.
Gyorsabb és sűrűbben járó buszok, kevesebb károsanyag, ritkábban előforduló dugók – többek között ezekkel az előnyökkel magyarázza a Budapesti Közlekedési Központ, hogy érdemes lenne megfontolni a Lánchíd végleges autómentesítését – írja közleményében a BKK.
A korábbi hónapokban a tömegközlekedési eszközök, taxik, motorok, kerékpárok, illetve a megkülönböztető jelzést használó járművek használhatták a hidat, és előfordulhat, hogy a személyautósok számára a jövőben sem nyitják meg – ellenben a gyalogosokkal.
A szakemberek javaslatot tesznek
„A BKK nemcsak mint beruházó vesz részt a Lánchíd felújításában, hanem közlekedésszervezőként az is a feladata, hogy a forgalmi vizsgálatok eredményeinek feldolgozása után és az elfogadott stratégiák mentén javaslatot tegyen a híd végleges forgalmi rendjére.”
„Az elmúlt hónapokban a beruházási igazgatóság munkatársai mellett a mobilitásfejlesztés és adatmenedzsment szakemberei is rengeteget dolgoztak azért, hogy a felújított Lánchíd a legjobban szolgálhassa a budapestieket” – mondta el dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója a híd forgalmi rendjéről szóló jelentés bemutatásakor.
„Azt szeretnénk, ha a Lánchíd újra a haladás szimbóluma lehetne – hangsúlyozta Balogh Samu várostervező szakember, a főpolgármester kabinetfőnöke. – A Lánchíd jövője túlmutat saját jelentőségén, hiszen meghatározhatja azt, milyen irányban fejlődik Budapest a következő években. A stratégiai kérdés ugyanis ugyanaz a Lánchídon, a Rákóczi úton vagy akárcsak egy átlagos lakóutcában: az átmenő tranzitforgalom kiszolgálása vagy egy élhető város megteremtése a célunk a budapestiek számára. Építésekor a Lánchíd a város egyesítését vetítette előre, legyen most az élhető Budapest jelképe.”