Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Feltűnően imádják a magyarok ezt az autómárkát – igazi „hungarikum” lett

Feltűnően imádják a magyarok ezt az autómárkát – igazi „hungarikum” lett

Feltűnően imádják a magyarok ezt az autómárkát – igazi „hungarikum” lett
Shutterstock/Illusztráció

Van egy autómárka Magyarországon, amit képtelenek elengedni a magyarok.

A 2025 első félévére vonatkozó globális autóeladási adatok jelentős átrendeződést mutatnak. A Toyota továbbra is masszív előnnyel vezeti a piacot: 4,73 millió járművet értékesített, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Felipe Munoz iparági elemző szerint a Toyota sikerének titka a széles modellkínálat és a globális gyártási kapacitás, amely az elektromosítás előretörése ellenére is stabil vezető szerepet biztosít a vállalatnak.

A cikk a videó után folytatódik

Kínai márkák előretörése

A Visual Capitalist elemzése kiemeli a kínai gyártók látványos felemelkedését. A BYD a negyedik helyre lépett elő, több mint 2 millió eladott autóval és 31%-os éves növekedéssel, amely messze felülmúlta minden más nagy márka teljesítményét. Az iparági szakértők szerint a BYD akár már 2025 végére megelőzheti a Fordot. A lendület mögött Kína virágzó elektromosjármű-piaca és a BYD agresszív nemzetközi terjeszkedése áll, különösen Európában és Latin-Amerikában.

A Geely szintén stabilan növeli részesedését, miközben több hagyományos európai és japán gyártó – köztük a Honda, a Nissan, a Mercedes és az Audi – visszaesést könyvelt el, 2–7% közötti csökkenéssel. Az európai luxusmárkák piaci részesedése több kulcspiacon is gyengült.

A Pénzcentrum beszámolója szerint a magyar piacon továbbra is a japán és koreai gyártók dominálnak. A márkák rangsorát a Suzuki, a Toyota és a Skoda vezeti, míg a modellek között a Suzuki S-Cross, a Skoda Octavia és a Suzuki Vitara a legkeresettebb.

A„Kevésbé népszerű a magyarok kedvenc autója a többi országban: csak itthon imádják ennyire.” Ez jól mutatja, hogy a globális trendek és a hazai preferenciák között jelentős eltérések vannak.

Táblázatos összefoglaló

Márka / ModellGlobális helyzetMagyarországi helyzet
Toyota4,73 millió eladás, +6% növekedés2. hely a márkák között
BYD2 millió eladás, +31% növekedésGlobális előretörés, hazai jelenlét mérsékelt
GeelyStabil növekedésHazai piacon kevésbé ismert
Honda, Nissan, Mercedes, Audi2–7% visszaesésHazai piacon jelen vannak, de nem vezetők
SuzukiGlobálisan kevésbé népszerűMagyarországon 1. hely, S-Cross és Vitara a legkeresettebb
SkodaEurópában stabilMagyarországon 3. hely, Octavia kiemelkedő