Anyaghiány, elszálló gyártási és szállítási költségek: jelentős drágulás várható az autóiparban
Valószínűleg senkit nem ér meglepetésként, hogy a jelentős drágulás hátterében az orosz-ukrán háború és annak negatív hatásai állnak.
Az orosz-ukrán háború alapjaiban forgatta fel a világgazdaságot, miután a Nyugat súlyos szankciókat vezetett be Oroszországgal szemben, ennek okán pedig elszálltak a gyártási és szállítási költségek, de az alapanyagokból is masszív hiány van.
Az autoszektor.hu az Alzura Tyre24 elemzése nyomán azt írja, a gumikereskedők és a szervizek beszerzési árai februárban és márciusban a tavalyi év azonos időszakához képest mintegy 15 százalékkal növekedtek, ami elképesztő drágulást jelent, hiszen az előző évben ehhez képest mindössze 6,5 százalékos volt a drágulás ezen területeken.
A Continental, Németország legnagyobb gumiabroncsgyártója esetében azonban nem igazán lehet megállapítani, hogy milyen mértékben fognak drágulni a gumiabroncsok, mivel folyamatosan változnak a termelési költségek, ám az borítékolható, hogy a megugrott alapanyagárak miatt elkerülhetetlen lesz a drágulás.
Michael Schwämmlein, a német szövetségi gumiabroncs-kereskedelmi szövetség műszaki igazgatója ráadásul úgy véli, azzal, hogy ilyen mértékben emelkednek az árak, valószínűleg jelentősen fog csökkenni a kereslet is, s bár még korai lenne kijelenteni, hogy nem lesz kereslet, mivel a gumicsere szezonja még elég távoli, az előzetes adatok alapján szinte biztos, hogy jelentősen fog csökkenni a vásárlási kedv.