Ausztriában szigorítanak: több traffipax, alacsonyabb sebességhatár
A közlekedési és környezetvédelmi miniszter rámutatott, az intézkedés szükséges, ugyanis így jelentős mértékben csökkenthetik a közlekedési balesetek számát.
Az Infostart az osztrák ORF közszolgálati médium jelentése nyomán számolt be arról, hogy jelentős változások jönnek Ausztriában, melyek mind a helyiek jobb életminőségét biztosítják majd. A hatóságok ugyanis úgy határoztak, megkönnyítik az önkormányzatok dolgát azáltal, hogy a jövőben gyorsabban és egyszerűbben vezethetnek be 30 kilométer/órás sebességkorlátozást.
A kisebbik koalíciós pártot képviselő Leonore Gewessler közlekedési és környezetvédelmi miniszter az intézkedés kapcsán kiemelte, az alacsonyabb sebesség nagyobb biztonságot jelent, és jobb életminőséget biztosít a helyiek számára, hangsúlyozva, hogy a sebességcsökkentés kevesebb közlekedési balesetet, kevesebb károsanyag-kibocsátást és kisebb zajterhelést eredményezne.
Mindez továbbá jelentős pénzmegtakarítással is járna, hiszen csökkenne az üzemanyag-fogyasztás is. Noha az osztrák önkormányzatok eddig is tisztában voltak azzal, hol kellene a jelenlegi 50-ről 30 km/órára csökkenteni a sebességhatárt, a bürokratikus akadályok miatt nem tudták bevezetni a korlátozásokat, s különböző jelentéseket kellett készíteniük az ügyekben.
Az ORF közlése szerint azonban a változtatással az önkormányzatok számára biztosítanák a csökkentett sebességű zónák gyorsabb bevezetését, ráadásul a polgármesterek számára lehetővé teszik a konkrét helyi igényekre szabott megoldások kidolgozását is.
Az illetékes hatóságok tehát csökkenthetik a megengedett sebességet a kiemelten védelemre szoruló területeken, például iskolák, óvodák, szabadidős létesítmények és játszóterek, valamint kórházak és idősotthonok előtt. Az intézkedés azért is indokolt, mert a belügyminiszer közlése szerint 2023-ban 15 ezer közlekedési baleset történt a helyi utakon, s 80 ember vesztette életét ezek következtében a kiemelt védelemre szoruló helyeken.