Mint arról korábban beszámoltunk, vasárnap leszállás közben lezuhant egy utasszállító repülőgép Nepálban, a halálos áldozatok száma pedig mostanra elérte a 67-et. A gépen összesen 72-en tartózkodtak.
Helyi beszámolók szerint nem az időjárás miatt következett be a baleset, ugyanakkor az Al Jazeera kihangsúlyozta, hogy Nepál a világ legtrükkösebb és legeldugottabb kifutópályáival rendelkezik, melyeket magas hegyek szegélyeznek. Ezek pedig még a rutinos pilóták számára is komoly nehézségeket okozhatnak.
2010 óta számos légikatasztrófa történt az országban, legutóbb tavaly május 29-én, amikor szintén Pokhara közelében történt baleset, ám akkor a felszállás során. 22-en vesztették életüket.
2018 márciusában egy a bangladesi fővárosból, Dakkából induló járat hajtott végre kényszerleszállást a katmandui repülőtéren, ám egy futballpályára csúszott, végül lángba borult. 51 áldozat lelte halálát a tűzben.
2016. február 24-én a Tara Air által üzemeltetett Twin Otter légcsavaros repülőgép egy hegyoldalba csapódott Myagdi körzetben, a fedélzeten tartózkodó mind a 23 ember meghalt. Szinte napra pontosan két évvel korábban pedig Arghakhanchi körzetben zuhant le a Nepal Airlines egyik járata, 18 ember halálát okozva.
2012-ben két súlyos baleset is történt, májusban egy indiai zarándokokat szállító repülő zuhant le az észak-nepáli Jomsom magaslati repülőtér közelében. Tizenöten haltak meg, hatan azonban csodával határos módon megmenekültek. Szeptemberben Katmanduban borult lángba egy repülőgép, 19-en utaztak rajta, a balesetnek nem volt túlélője.
Nepálban rengeteg kisgép közlekedik, a légiturizmus pedig a balesetek ellenére is egyre népszerűbb az országban – főképp a Himalája körüli látványos repülőutak miatt. Azonban a repülőgépek műszaki állapota és karbantartása továbbra is problémás.
A hiányosságok pedig nagyon komoly biztonsági kérdéseket vetnek fel, melyekre azonban eddig nem igazán születtek megnyugtató válaszok. Ennek következménye az is, hogy az Európai Unió korábban kitiltotta a légteréből a nepáli repülőgépeket.