Áruvisszaküldés nélkül is visszatéríti a vételárat egy webshop
Egyes esetekben a cég már nem kéri a termék visszaküldését, anélkül is visszaküldi a pénzt.
Az internetes árurendelés kapcsán többekkel előfordulhatott már, hogy miután kézhez kapták a megrendelt terméket, az hibás volt, rossz színben küldték, megsérült a szállítás alatt stb. Ilyenkor általában csak akkor kaphatjuk vissza a pénzünket, ha az érintett árut visszaküldjük, ez azonban sok idő, gyakran macerás, és általában még egy megfelelő szállítódobozba is kerül.
Utóbbi problémára 2022-ben talált megoldást az Amazon, amikor lehetővé tette, hogy bizonyos termékeket doboz nélkül is vissza lehessen küldeni, ám még ez sem változtat azon a tényen, hogy a visszaküldés sok időt elvesz. Viszont egyes esetekben az Amazon visszatéríti a vásárlók pénzét anélkül, hogy visszaküldenék a nem kívánt terméket.
Ilyenkor értesítik a szerencsés felhasználókat, hogy nem szükséges visszaküldeniük a terméket. Ennek kapcsán az Amazon szóvivője a t3n online platformnak azt mondta: „Általában egyetlen vásárló sem szeret árut visszaküldeni. Ezért tekintjük feladatunknak annak biztosítását, hogy a vásárlónak a lehető legritkábban kelljen ezt megtennie” – szúrta ki a Blikk.
Nem érdemes visszaélni a lehetőséggel
Ám ez természetesen nem csak a vásárlókról szól. Valószínűleg ez az eljárás nemcsak az Amazon ügyfelei számára előnyös, hiszen az online kereskedő is pénzt takaríthat meg a visszaküldés, illetve a további feldolgozás költségeit illetően (ilyen például az áru ellenőrzése és a termék újbóli árusítása) – teszik hozzá.
A leggyakrabban körülbelül 20 euró (kb. 7700-7800 forint) értékű tárgyaknál fordul elő ez az eset. Ez nem véletlen: az EHI Retail Institute készített egy online tanulmányt, amiben 81 ismert németországi, osztrák és svájci online kereskedőt kérdezett meg. Az eredmény a következő volt: „A visszaküldött termék átlagos költsége öt-tíz euró között van”. Ez pedig sok mindent megmagyaráz a téma kapcsán.
Emellett fontos felhívni a figyelmet, hogy nem jó ötlet szándékosan támaszkodni arra, hogy az Amazon ingyen ad egy terméket. Egyrészt azért, mert nem garantált a visszatérítés visszaküldés nélkül, másrészt pedig fennáll annak a lehetősége, hogy az Amazon nyilvántartja, milyen rendszeresen küldi vissza a termékeket – hangsúlyozza a ComputerBild.