Több márkánál durván emelkednek a biztosítási, különösen a cascodíjak
Széles skálán mozognak az árváltozások, a 30% feletti drágulástól az enyhe csökkenésig.
A Használtautó.hu szakértője, Horváth András a Carinfo legfrissebb adataira hivatkozva közölte, hogy idén szeptemberben 9072 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon. Ennek kapcsán kiemelte: bár ez kicsivel, 0,6%-kal elmarad a tavaly szeptemberi számoktól, a tavalyi és idei, január és szeptember közötti időszakokat összehasonlítva már jelentős, 7,3%-os növekedés látható. Éves viszonylatban az új, forgalomba helyezett kishaszongépjárművek száma (18 386) növekedett a leginkább (20%-kal) a múlt évhez képest – tette hozzá.
Ha pedig az elmúlt 2 évet nézzük, 2022 óta már 30,9%-kal több kishaszongépjármű közlekedik a hazai utakon. Motorkerékpárokból (6310) pedig 2023-hoz viszonyítva 12,6%-kal, 2022-höz képest pedig 42,6%-kal többel találkozhatunk nap mint nap – áll a szakportál közleményében, amelyből az Economx szemlézett. Míg egy másik szakportál, a vezess.hu arról írt, hogy széles skálán mozognak az autóbiztosítások árváltozásai, a 30% feletti drágulástól az enyhe csökkenésig, különösen a casco drágult jelentősen, elsősorban az emelkedő szervizköltségek miatt.
A Netrisknél például 2024 szeptemberében 59 329 forint a kötelező felelősségbiztosítás átlagos éves díja, ami 3%-os növekedés a múlt év hasonló időszakához képest. Közel háromszor ekkora összeg, 171 898 forint a casco éves átlagdíja a megkötött szerződések alapján, az áremelkedés 20%-os az egy évvel ezelőttivel összehasonlítva – részletezik. Márkánként pedig így alakul a kötelező átlagos díja: Suzuki 46 773 forint, Dacia 46 910 forint, Toyota 56 568 forint, Opel 59 789 forint, Ford 64 909 forint.
De a cikkből az is kiderül, hogy ugyanennek az öt népszerű és sokak által használt márkának az átlagos casco díjai hogyan alakultak: Dacia 104 874 forint, Opel 116 196 forint, Suzuki 120 515 forint, Toyota 158 181 forint, Ford 165 649 forint. Korábban egyébként arra is kitértünk, hogy fény derült rá, mely kocsikat keresi most mindenki. Az adatok alapján pedig megmutatkozott, hogy a magyarok nem engedik el a régi kedvenc autóikat, a részletekre itt tértünk ki bővebben.