Apple-ügy: már rengeteg ügyfelet kártalanítottak
A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatása szerint keddre a legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összeget.
Lassan egy hét telik el az Apple-ügy kirobbanása óta, aminek nagyon sok károsultja lett. Rengeteg magyar embertől vontak le bizonyos összegeket, teljesen indokolatlanul egy hiba miatt, amire rögtön reagálni kezdtek a bankok.
Mi sem maradtunk ki a sorból, aminek a kártya letiltása lett a vége. Azóta többek között bennünket is kártalanítottak a bankok, viszont még mindig lehetnek olyanok, akiknél ez nem történt meg. Az MNB egészen közelről figyeli az eseményeket, és most ismét fontos tájékoztatást adtak.
A legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta a pénzét
Keddre a legtöbb érintett Apple-ügyfél visszakapta azt a jogosulatlanul terhelt összeget, amelyet egy technikai hiba miatt emeltek le a számlájáról. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi közleményében azt kérte, aki még nem kapta meg a hibás terhelés ellenérétékét, jelezze panaszát a hitelintézeténél.
Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.
Csatlakozz a Liner.hu szerkesztői csapatához!
Az MNB kiemelt célja volt, hogy a lakosság minél gyorsabban visszakapja a jogosulatlan terheléseket, megőrizve az elektronikus pénzforgalomba vetett erős bizalmat. „Kiemelten fontos, hogy mind technikai hiba, mind pedig kibertámadás esetén a hazai ügyfelek biztonságban legyenek és semmilyen kár ne érje őket” – áll a közleményben.
Mindenkinek visszajár az összeg
Az MNB az egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviselt: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.
Az MNB azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, amennyiben pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad – írt a jegybank.
Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetők legyenek – közölte e pénzügyi felügyelet.
Liner/MTI