Milliárdos veszteségekkel küzd az Apple TV+ a streaming piacon
A Yahoo Finance információi szerint az Apple streaming szolgáltatása évi egymilliárd dolláros veszteséget könyvel el erős versenytársaival szemben.
Az Apple TV+ szolgáltatás komoly kihívásokkal néz szembe a streaming piacon, ahol a legmagasabb lemorzsolódási aránnyal küzd versenytársaihoz képest. A Yahoo Finance beszámolója szerint a 2019-ben indult szolgáltatás jelentős veszteségeket termel, miközben a vállalat különutas stratégiát folytat.
Az Information jelentéséből kiderül, hogy az Apple korábban évente több mint 5 milliárd dollárt fordított tartalomfejlesztésre, azonban az üzletág így is mintegy egymilliárd dolláros éves veszteséget produkál. A helyzetet súlyosbítja, hogy februárban az előfizetők 7 százaléka hagyta el a szolgáltatást, szemben a Netflix 2 és a Disney+ 4 százalékos lemorzsolódási arányával, írja a Portfolio.
A Manhattan Venture Partners kutatási vezetője szerint azonban ez nem feltétlenül jelent problémát a vállalat számára. „Az Apple streaming szolgáltatása sosem tűzte ki célul, hogy az első számú legyen” – nyilatkozta a Yahoo Finance-nak, kiemelve, hogy a cég nem a tömeggyártásra összpontosít.
A szolgáltatás jelenleg 30-40 millió előfizetővel rendelkezik, ami jelentősen elmarad a Netflix 300 milliós bázisától. Az Apple TV+ különösen a feltörekvő piacokon teljesít gyengén, amelyek az amerikai és kanadai piac telítődése miatt egyre fontosabbá válnak.
NE HAGYD KI
Az Apple is csökkentette tartalomfejlesztési költségvetését
A streaming szolgáltatók többségéhez hasonlóan az Apple is csökkentette tartalomfejlesztési költségvetését, amely tavaly 500 millió dollárra csökkent. A cég új stratégiai lépésként a Netflixszel és a Comcast Peacockkal közösen indította el StreamSaver csomagját, amely havi 15 dollárért kínál hozzáférést a Comcast internetszolgáltató ügyfelei számára.
Bár az Apple TV+ kínálata szűkebb versenytársainál, olyan sikeres produkciókat tudhat magáénak, mint a „Severance” és a „Ted Lasso”, emellett elsőként nyert Oscar-díjat streaming platform a legjobb film kategóriában.
A vállalat januári pénzügyi jelentése szerint szolgáltatási üzletága – amely az Apple TV+ mellett magában foglalja az App Store és Apple Music bevételeit is – rekordot döntött: bevételei 26,34 milliárd dollárra emelkedtek az előző évi 23,12 milliárd dollárról, azonban az egyes szolgáltatások eredményességéről nem közöltek részletes adatokat.