Játékokra és kommunikációra fókuszálhat az Apple első AR- és VR-headsetje
A cupertinói techóriás kiterjesztett (AR) és virtuális (VR) valóságra alapuló headsetje a legújabb szivárogtatások alapján kifejezetten a médiafogyasztásra és a videójátékokra összpontosíthat majd.
Mark Gurman elemző a Bloombergben közzétett hírlevelében vázolta fel azokat a széleskörű felhasználási lehetőségeket, amelyekre a felhasználók számíthatnak a vállalat AR-ra és VR-ra épülő headsetjétől.
Ming-Chi Kuo analitikus nemrég kifejtette, hogy az Apple úgy pozicionálhatja az eszközt, hogy az 10 év múlva képes legyen leváltani az iPhone-t. Gurman azonban ma tisztázta, hogy a headset első generációs változata nem lesz eleve a Macek, az iPhone-ok vagy az iPadek közvetlen helyettesítője.
Ehelyett Gurman úgy véli, hogy a headset három funkcióra fog összpontosítani, mégpedig játékra, médiafogyasztásra és kommunikációra. A játéknak erős hangsúlyt kell kapnia a gépen, különösen annak fényében, hogy több processzorral, ventilátorral, rendkívül nagy felbontású kijelzővel és saját App Store-ral rendelkezik majd.
„Az Apple készüléke várhatóan a játékfejlesztők álma lehet. Médiafogyasztás esetében arra számítok, hogy az Apple médiapartnerekkel együttműködve olyan tartalmakat hoz létre, amelyeket VR-ben lehet majd nézni a készüléken. Ezen felül kiemelendő még a kommunikáció – az Animojik és a VR FaceTime-szerű élmény lesz, mint ahogyan az új Zoom is” – írta Gurman.
A headset hardveréről és specifikációiról számos részletet közöltek: a pletykák szerint a készülék könnyű kialakítással, két fő processzorral, két 4K micro-LED kijelzővel, 15 optikai modullal, szemkövetővel, Wi-Fi 6E csatlakozási lehetőséggel és még sok mással rendelkezik majd.
A Morgan Stanley elemzői szerint az Apple AR- és VR-headsetje már közel állhat a megjelenéshez, Kuo pedig úgy véli, hogy az eszköz tömeggyártása 2022 második negyedévében kezdődhet, végül 2022 negyedik negyedévében kerülhet piacra.