Mélyrepülésben az Apple, nagyon kellene egy termék, ami megfordítja a trendet
2024 negyedik negyedévében az Apple jelentős, 25 százalékos visszaesést könyvelhetett el iPhone eladásaiban Kínában, miközben a Huawei figyelemreméltó, 37 százalékos növekedést ért el.
A technológiai óriás 13,1 millió iPhone készüléket szállított ki Kínában 2024 utolsó negyedévében, ami a CNBC szerint ugyan még mindig piacvezető pozíciót jelentett (17%-os piaci részesedéssel), azonban a visszaesés mértéke aggodalomra ad okot. A kínai okostelefon-piac ugyanebben az időszakban összességében 4 százalékos növekedést mutatott.
A hazai gyártók, köztük a Xiaomi és az OPPO agresszív árazási stratégiával, innovatív hajlítható kijelzős készülékekkel és mesterséges intelligenciára épülő megoldásokkal erősítik piaci pozíciójukat, a kínai kormány támogatási programja pedig várhatóan további lendületet ad a hazai gyártóknak 2025-ben.
Az Apple más területeken is nehézségekbe ütközött az utóbbi időben, ugyanis a vállalat új hitelkártya-partnert keres, miután a Goldman Sachs kivonul a lakossági banki szolgáltatások piacáról. Érdeklődők persze bőven akadnak, a Barclays és a Synchrony Financial már tárgyalásokat is folytat az együttműködésről.
Piaci kilátások
Elemzők szerint 2025-ben az iPhone szállítmányok 10 százalékkal is elmaradhatnak a várakozásoktól, Donald Trump esetleges újabb vámintézkedései pedig további bizonytalanságot jelenthetnek a vállalat számára.
Az Apple nemrég bejelentett mesterséges intelligencia kezdeményezése, az Apple Intelligence, valamint a Vision Pro headset sem váltotta be egyelőre a hozzá fűzött reményeket, vagyis hamarosan elő kell állniuk egy olyan, tömegek számára is elérhető eszközzel, ami újra hozzájuk csábítja a felhasználólat, különben azt kockáztatják, hogy még többen pártolnak át az újításokra fogékonyabb rivális gyártókhoz.