Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,53 Ft
Euró
392,15 Ft
Font
457,95 Ft
Bitcoin
62,769 $

Antonov An-124 Ruszlán: negyven éve a levegőben

Terhelés mellett 3700 kilométer a hatótávolsága, illetve minimum 3000 méteres futópályára van szüksége a felszálláshoz.

Fotó: Az orosz Volga-Dnepr Airlines Antonov An-124 Ruszlan típusú szállító repülőgépe Mi-24-es harci helikoptereket szállít el a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisról 2017. december 2-án. MTI/Ujvári Sándor
Európa

Koós Alexandra

Szerkesztő

Negyven évvel ezelőtt, 1982. december 24-én hajtotta végre első repülését az Antonov An-124 Ruszlán szállítógép prototípusa, amelyből 55 példányt gyártottak le 1982 és 2004 között.

A 69,1 méter hosszú, 73,3 méter szárnyfesztávolságú, 181 tonna üres tömegű, katonai és polgári felhasználású, változattól függően akár 150 tonna hasznos teher szállítására képes gép maximális felszállótömege 402 tonna. Soron kívül Súlyos mentőautó-baleset történt Budapesten

Ilyen terhelés mellett a hatótávolsága 3700 kilométer, illetve minimum 3000 méteres futópályára van szüksége a felszálláshoz, míg a maximális hatótávolsága (üresen) a 14 000 kilométert is eléri – számolt be az airportal.hu.

Már évekkel ezelőtt felvetették egy modern helyettesítőtípus ötletét

Emellett kevésbé ismert tény, hogy a szárny mögött a törzs felső részében akár 88 utas szállítására alkalmas kabinrész is kialakítható, a típus két fő üzemeltetője pedig az ukrán Antonov Airlines, valamint az orosz Volga-Dnepr Airlines.

Az adatbázisok alapján előbbi hét példányt birtokol, ebből jelenleg öt aktív, utóbbi pedig 11-et, amelyek közül 5 aktív, s ezeken kívül még egy példány üzemel a Maximus Air Cargo-nál.

Már évekkel ezelőtt felvetették egy modern helyettesítőtípus ötletét, s az orosz mérnökök 2019 óta dolgoznak a Szlon (Elefánt) munkanevet viselő, több ponton modernizált típuson, amelynek kicsinyített modelljét szélcsatornában tesztelik.