Clouds
21 Budapest
Dollár
358,39 Ft
Euró
389,55 Ft
Font
444,23 Ft
Bitcoin
23,276 $

Antonov An-124 Ruszlán: negyven éve a levegőben

Fotó: Az orosz Volga-Dnepr Airlines Antonov An-124 Ruszlan típusú szállító repülőgépe Mi-24-es harci helikoptereket szállít el a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisról 2017. december 2-án. MTI/Ujvári Sándor
Európa
not image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Terhelés mellett 3700 kilométer a hatótávolsága, illetve minimum 3000 méteres futópályára van szüksége a felszálláshoz.

Negyven évvel ezelőtt, 1982. december 24-én hajtotta végre első repülését az Antonov An-124 Ruszlán szállítógép prototípusa, amelyből 55 példányt gyártottak le 1982 és 2004 között.

Soron kívül Tavaly október óta duzzad az Ötöslottó főnyereménye: 2,35 milliárd forint vár!

A 69,1 méter hosszú, 73,3 méter szárnyfesztávolságú, 181 tonna üres tömegű, katonai és polgári felhasználású, változattól függően akár 150 tonna hasznos teher szállítására képes gép maximális felszállótömege 402 tonna.

Ilyen terhelés mellett a hatótávolsága 3700 kilométer, illetve minimum 3000 méteres futópályára van szüksége a felszálláshoz, míg a maximális hatótávolsága (üresen) a 14 000 kilométert is eléri – számolt be az airportal.hu.

Már évekkel ezelőtt felvetették egy modern helyettesítőtípus ötletét

Emellett kevésbé ismert tény, hogy a szárny mögött a törzs felső részében akár 88 utas szállítására alkalmas kabinrész is kialakítható, a típus két fő üzemeltetője pedig az ukrán Antonov Airlines, valamint az orosz Volga-Dnepr Airlines.

Az adatbázisok alapján előbbi hét példányt birtokol, ebből jelenleg öt aktív, utóbbi pedig 11-et, amelyek közül 5 aktív, s ezeken kívül még egy példány üzemel a Maximus Air Cargo-nál.

Már évekkel ezelőtt felvetették egy modern helyettesítőtípus ötletét, s az orosz mérnökök 2019 óta dolgoznak a Szlon (Elefánt) munkanevet viselő, több ponton modernizált típuson, amelynek kicsinyített modelljét szélcsatornában tesztelik.