Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Átrendeződött a hazai e-kereskedelmi piac: új szereplő az élen

Átrendeződött a hazai e-kereskedelmi piac: új szereplő az élen

Átrendeződött a hazai e-kereskedelmi piac: új szereplő az élen
Shutterstock

Az Alza.hu lett Magyarország legnagyobb online kereskedője 2024-ben, miközben az eMAG kivonult a versenyből.

A magyar e-kereskedelmi piac jelentős átrendeződésének lehettünk tanúi 2024-ben, ugyanis az Alza.hu átvette a vezetést a legnagyobb forgalmú online kereskedők között. A PwC Magyarország által összeállított tizedik E-toplista szerint a cseh hátterű vállalat nemcsak forgalom tekintetében, hanem vásárlói élmény és logisztikai fejlesztések terén is kiemelkedő teljesítményt nyújtott.

A korábbi piacvezető eMAG tudatosan vonult háttérbe az átszervezések miatt, miközben a Kifli.hu megszerezte a második helyet, amit részben az FMCG szektorban mutatott kiemelkedő teljesítményének köszönhet. A MediaMarkt bronzérmes pozíciója jelzi, hogy az elektronikai kiskereskedelem továbbra is meghatározó szerepet játszik az online értékesítésben.

Az e-kereskedelmi szektor robusztus növekedését mutatja, hogy a 15 legnagyobb szereplő együttes online forgalma elérte a 463,1 milliárd forintot. A teljesített rendelések számában tapasztalt 34 százalékos növekedés pedig azt jelzi, hogy a digitális vásárlás egyre népszerűbb a magyar fogyasztók körében.

Érdekes jelenség a kínai TEMU térnyerése, amely bár nem szerepel a hivatalos forgalmi rangsorban, 9 millió teljesített rendeléssel jelentős hatást gyakorolt a piacra. A platform az ismertségi rangsorban már a harmadik helyet birtokolja, ami jelzi a nemzetközi szereplők növekvő befolyását.

A magyar tulajdonú vállalkozások sem tétlenkedtek, hiszen rekordszámú, 17 cég lépte át az 5 milliárd forintos éves forgalmi küszöböt. Az Euronics továbbra is őrzi vezető pozícióját a hazai tulajdonú kereskedők között, szorosan követve az Aqua és az iPon teljesítményét. A szakértők szerint a jövőbeli siker kulcsa a nemzetközi terjeszkedésben rejlik, amit jól példáz a Pepita.hu esete is, amelynek exporttevékenysége önmagában is elegendő lenne a jelentős hazai szereplők közé kerüléshez.