Az eladóknak és a vásárlóknak sem jött be az Aldi újítása
Az Aldi németországi üzleteiben bevezetett dupla kasszás rendszer nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az Aldi Süd diszkontlánc tavaly januárban vezette be a dupla kasszás rendszert néhány németországi üzletében, amelynek célja a vásárlók gyorsabb kiszolgálása volt. A rendszer lehetővé tette, hogy egy pénztáros egyszerre két vásárlót szolgáljon ki: míg az egyik vásárló fizet, addig a másik áruját már szkenneli.
Azonban több alkalmazott is jelezte, hogy a rendszer nehézkesen működik. A pénztárosoknak gyakran hátat kell fordítaniuk az egyik vásárlónak, hogy a másikat kiszolgálhassák, ami zavart okozhat. A kijelzőknek ugyanis jelezniük kellene, hogy a vásárlások rendben lezajlottak-e, de ez nem mindig működik hibátlanul, ha pedig hiba csúszik a gépezetbe, az mindenki dolgát rendkívül megnehezíti.
A Spiegelnek nyilatkozó, több mint húsz éve az Aldinál dolgozó pénztáros szerint az új rendszerrel már nem lehet hatékonyan dolgozni. A gyorsaság továbbra is fontos szempont, de a hibák elkerülhetetlenek, ami fokozott nyomást helyez az alkalmazottakra, írja az Infostart.
Az Aldi üzemi tanácsa is megerősítette, hogy a dupla kasszás rendszer bevezetése óta több probléma is felmerült. Az alkalmazottak váll-, nyak-, és hátfájásra, valamint nagyfokú esti kimerültségre panaszkodtak, ami egyértelmű jele volt munkakörülmények romlására.