Rendhagyó terjeszkedési stratégiát dolgozott ki az Aldi
Pénzjutalommal honorálja az áruházlánc figyelmébe ajánlott legjobb helyszíneket.
Szokatlan módszerrel igyekszik új területekhez jutni az Aldi az Egyesült Királyságban: „nyomravezetői díjat” ajánlott azoknak a helyhatóságoknak vagy magányszemélyeknek, akik a kritériumoknak megfelelő telket vagy bérleményt ajánlanak a vállalat figyelmébe.
A Retail Gazette brit portál tudósítása szerint a német diszkontlánc már 9 százalékos részesedéssel bír a brit áruházi piacon, ami szám szerint 960 üzletet jelent, számos olyan terület akad még azonban az országban, ahol nincs lehetőségük a vásárlóknak betérni az Aldi boltjaiba.
A cég most újabb városközpontokan és külvárosokban próbál telkeket találni, amelyeknek ideális esetben forgalmas út mellett, jól látható helyen terülnek el, és elég nagyok ahhoz, hogy elférjen rajtuk egy körülbelül 2 000 négyzetméteres áruház, valamint 100 parkolóhely.
Amennyiben az áruházláncnak jó helyszínt ajánlanak, megvásárolható telek esetén a nyomravezető az ár 1,5 százalékát teheti zsebre, bérlés esetén pedig az első év bérleti díjának 10 százalékát.
George Brown, az Aldi ingatlanügyekért felelős vezetője azzal indokolta a rendhagyó terjeszkedési stratégiát, hogy szeretnék minden brithez eljuttatni kiváló minőségű és egyben elfogadható árú termékeiket – olvasható a Napi cikkében.
A vállalat egyébként még Magyarországon sem vitte véghez terveit, jelenleg ugyanis alig több, mint 150 bolttal rendelkezik, a középtávú céljai között azonban 200-250 üzlet szerepel.