A repülő autók a jövőben akár a saját erkélyeinken is felvehetnek minket
Az MVRDV, az Airbus, a Bauhaus Lufthart, az ETH Zurrich és a Systra összefogott, hogy megalkossanak egy olyan mobilitási koncepciót, amely a légi közlekedés városi használatára irányul.
Az elektromos és hidrogénhajtású autók mellett a repülő autók szolgáltatják a legérdekesebb témát az elmúlt hónapokban, noha tényleges használatukra még egészen biztosan jó néhány évet kell várnunk.
A technológia azonban rohamosan fejlődik, így a következő években ezen a területen is komoly előrelépésekre számíthatunk. Szintén a városi légi közlekedés ügyét erősítheti, hogy a nagyvárosok már nem csak a magas károsanyag-kibocsátással, hanem a zsúfoltsággal is küzdenek, ezen pedig a repülő autók nagyban segíthetnének.
A most elkészített koncepció szerint a kulcs az, hogy kialakítsanak egy komplett légi hálózatot, ennek pedig részét képezik a földi kiszolgálóegységek, a parkolók és a felvételi pontok is. Utóbbi tekintetében nagy előnye lenne a légi járműveknek, hogy azok megállói nem igényelnek olyan infrastrukturális beruházásokat, mint például egy vasútállomás, ahol a sínek kiépítése létfontosságú a működés szempontjából.
A legészszerűbb felvételi pontoknak az irodaházak tetőire épített leszállópályák tűnnek, de a tanulmány azt sem tartja kizártnak, hogy idővel arra a szintre is eljuthatunk, hogy a megrendelt légi taxiba akár már a saját erkélyünkön is beszállhatunk.
A tanulmány készítői arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy az új közlekedési módot a már meglévőkkel kombinálják, így például lehetővé tették, hogy egy vonattal történő utazás után utunkat ne busszal, hanem a sokkal környezetbarátabb repülő autókkal folytassuk. Mindezt a pályaudvar tetejére helyezett felvételi ponttal valósították meg.
Összességében jól látható, hogy az elektromos autók és a városi légi járművek remekül kiegészíthetnék egymást, miközben a környezeti terhelésen is jelentős mértékben csökkentenének. Más kérdés persze, hogy a megvalósítás akár több tíz évet is igénybe vehet, így jelen pillanatban még túl sok valóságalapja nincs ennek.