A McLaren jelzálog alá helyezte a 275 millió font értékű történelmi Forma-1-es autógyűjteményét
A brit alakulatot tulajdonló McLaren Group eszméletlen mennyiségű összegben kiáltotta ki eladásra azokat a kocsikat, amelyekkel egykoron Ayrton Senna vagy Alain Prost versenyeztek.
A Sky News megtudta, hogy a koronavírus-járvány következtében kialakult bevételkiesést a McLaren azzal szeretné orvosolni, hogy kiárusítja befektetők részére a szinte már relikviáknak számító versenyautóit, valamint a Wokingban lévő gyönyörű főhadiszállását. Az előbbieket körülbelül 250-275 millió fontra becslik a szakértők, az utóbbi értéke pedig 200 millió font körül mozoghat.
A McLaren ezáltal új kötvények formájában plusz pénzekhez juthat, melyekből fedezni tudja a költségeit. Előzetesen a brit kormánytól kértek támogatást, azonban a hatóságok ezt többször is elutasították, mondván nem adhatnak kölcsönt olyanoknak, akik jelentős anyagi tartalékokkal rendelkeznek.
A brit céget érzékenyen érintette a pandémia, ugyanis egyrészt felfüggesztették a Forma-1-es világbajnokságot, ezért a csapatnál dolgozó emberek elestek a bevételüktől, másrészt pedig a Nagy-Britanniában lévő munkaerőiket is otthoni karanténnal egybekötött kényszerszabadságra kellett küldeniük.
A McLaren szóvivője elmondta,
„Mint ahogyan más brit vállalatokat, a McLarent is súlyosan érintette a pandémia, ezért más rövid távú anyagi források felé kellett keresgélnünk.”
Úgy tudjuk, már javával érkeztek vevők a fantasztikus autókollekcióra, amelyben megtalálható például Niki Lauda MP4/2-je, Ayrton Senna legendás MP4/4-e, MP4/5-je és MP4/6-ja, továbbá Mika Häkkinen 1998-as és 1999-es versenygépe, de nem hiányozhat a gyűjteményből a Lewis Hamiltont első világbajnoki címéhez vezető 2008-as MP4-23 sem.
A vezetőségben is történtek komoly változások az elmúlt években. A Forma-1-es istálló folyamatos kudarca után szerződtették Zak Brown-t, akinek keze alatt jelentős javulást értek el, ezáltal új befektetőkre tudtak szert tenni. A McLaren utcai autós divíziója készíti a világ legdrágább gépkocsijait, ezek eladásával azonban meglepő módon sosem volt gond az exkluzivitásuk miatt.
A legnagyobb sokk akkor érte a brit vállalatot, amikor a hosszú ideig vezérigazgatói posztban lévő Ron Dennis 2017-ben elhagyta a McLarent és a 275 millió fontos részesedését eladta arab és kínai részvényeseknek.
Közben hazánkban nemsokára MotoGP-futamot is rendezhetnek: